۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴

رسایی: ما مراقب جریان انحرافی هستیم

عضو مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خانه‌نشینی ۱۱ روزه احمدی‌نژاد غیرقابل گذشت است، گفت: نمی‌گوییم ساکتین فتنه از جرگه اصولگرایی خارج هستند اما معتقدیم نباید در بدنه‌ای قرار گیرند که قرار است برای اصولگرایان تصمیم گرفته شود.
کد خبر : ۵۴۰۴۰

به گزارش صراط به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم دوره هشتم مجلس شورای اسلامی که پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با حضور حجت‌الاسلام قاسم روانبخش شرکت کرده بود، به سؤال خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدای سخنان خود با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: جبهه پایداری در حال حاضر در برخی رسانه‌ها به نوعی تحریم شده البته توقعی غیر از این از برخی رسانه‌ها نیست چرا‌که با مبانی، جهت‌گیری‌ها و شعارهای همراه با شعور ما مخالف هستند و منافع خود را در خطر می‌بییند.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم ادامه داد: برخی رسانه‌های انقلاب نیز نسبت به جبهه پایداری و چهره‌های آن روند سانسور را به کار گرفته‌اند و حتی برخی از رسانه‌های دیگر مشغول توهین و انجام رفتارهای خلاف انتخاباتی و رقابتی هستند که باید توجه داشته باشند انتخابات تمام می‌شود و رفتار رسانه‌ها باقی می‌ماند و در این صورت اعتماد مردم و بدنه اصولگرایی را از خود دور می‌کنند.

حجت‌الاسلام رسایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی‌ها شما را به تندروی و عدم تعادل سیاسی متهم می‌کنند، پاسخ شما به آنها چیست؟ گفت: کسانی ما را متهم به تندروی و خودمحوری می‌کنند که خودشان همین روند را انجام می‌دهند تا خود را حق دانسته و به ما حمله می‌کنند.

وی ادامه داد: اینکه ما را به عنوان تندرو معرفی می‌کنند، بیش از اینکه یک واقعیت سیاسی باشد، یک فحش سیاسی است یعنی ادعاها با واقعیت‌های بیرونی تطبیق نمی‌کند.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم یادآور شد: معمولا به کسانی انگ تندروی می‌زنند که خودشان 2 متر جلوتر را نمی‌بییند و آینده‌نگر نیستند، از همین رو وقتی فردی 200 متر جلوتر را می‌بییند و می‌گوید 100 متر جلوتر فلان اتفاق می‌افتد، او را به تندروی متهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به اینکه حتی آیت‌الله مصباح یزدی را به تندروی متهم می‌کنند، خاطرنشان کرد: به حضرت عمار هم تندرو می‌گفتند چرا‌که افق دیدش بلند بود و با بصیرت انحراف را زودتر از دیگران تشخیص می‌داد.

وی تأکید کرد: اعضای جبهه پایداری مواضع خود را بر اساس اصول نظام تنظیم می‌کنند و بر آن پافشاری دارد اما از آنجا که دیگران بعضی مواقع آن اصول را ندارند، ما را تندرو می‌دانند.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم همچنین اشاره‌ای به مواضع ساکتین فتنه در کودتای 2 سال پیش کرد و گفت: ما از کسانی که در کودتای 2 سال پیش ساکت بودند یا نقش محوری داشتند، نمی‌گذریم البته نمی‌گویم که از جرگه اصولگرایی خارج هستند بلکه معتقدیم نباید در بدنه‌ای قرار گیرند که قرار است برای اصولگرایان تصمیم گرفته شود.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه برخی از این آقایان حاضر شدند در فیلم تبلیغاتی موسوی حضور داشته باشند و به مقام معظم رهبری نامه نوشتند که موضع خود را تغییر دهید، تصریح کرد: وقتی ساکتین فتنه در بدنه‌ای قرار گیرند که بخواهند برای اصولگرایان تصمیم بگیرند بنابراین وحدت از بالا به پایین تسری پیدا نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما خودمان را محور حق نمی‌دانیم خاطرنشان کرد: برخی از افراد به ما انگ می‌زنند و می‌گویند که شما با فتنه تجارت سیاسی می‌کنید در حالی که خود اینها کسانی بودند که تا 9 دی موضع گیری نکردند و یا مواضع دو پهلو داشتند اما چطور می‌شود که مقام معظم رهبری بیش از 20 یا 30 بار به فتنه اشاره کردند بنابراین آیا می‌شود گفت که مقام معظم رهبری هم با فتنه تجارت سیاسی می‌کنند.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم افزود: ما موضوعات را اصلی و فرعی می‌دانیم و معتقدیم باید مراقب جریان انحرافی بود در حالی که برخی‌ها جریان انحرافی را بزرگ می‌کنند تا عملکرد خودشان در فتنه 88 را تحت‌الشعاع قرار دهند.

 "ما با یک چشم مراقب جریان انحرافی هستیم و با چشم دیگران مراقب تحرک فتنه گرانیم."

حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به عدم ولایت‌پذیری برخی‌ها گفت: امیدوارم ما از اینها نباشیم و به همین خاطر به خدا پناه می‌بریم چراکه شاهدیم برخی‌ها دو ولی فقیه دارند و می‌گویند رهبری فصل‌الخطاب است ولی خطبه ما راه‌حل است که انشاالله ما این گونه نباشیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود به بعضی از عملکرد‌های شما در هفته نامه 9 دی در انتشار لیست جبهه متحد از سوی برخی اعضای جبهه پایداری اعتراض شده است آیا این صحت دارد و دلیل شما از انتشار آن لیست چه بود؟ تصریح کرد: جمعیت رهپویان یک بولتنی دارد که این شایعه اول در آنجا گنجانده شد که یک دروغ بزرگ بود در حالی که آن لیستی که ما منتشر کردیم، یک لیست احتمالی بر مبنای گمانه‌زنی‌ رسانه‌ای بود و خود خبرگزاری فارس هم چندین بار لیست‌هایی را منتشر کرد که بعضا درست نبود اما گمانه‌زنی رسانه‌ای بود.

وی افزود: گمانه‌زنی رسانه‌ای هفته‌نامه‌ 9 دی در مورد لیست احتمالی جبهه متحد خیالی هم نبود و بعد از مذاکراتی که با بعضی افراد شده بود، جمع‌بندی ما این بود که انتقادات جدی به حضور عباس‌پور، کاتوزیان، مطهری، نواب و با‌هنر وجود دارد اما در گفت‌و‌گویی که با نماینده لاریجانی داشتم، او گفت که لاریجانی بر حضور عباسپور، مطهری و کاتوزیان، مصر است.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: مطهری در جبهه متحد رای آورد اما بعضی آقایان اعتراض می‌کردند که نهایتا او را در لیست نگذاشته و البته ما از اینکه کاتوزیان، مطهری و عباسپور، در لیست جبهه متحد قرار نگرفتند، خوشحالیم که اگر پایداری‌ "‌پایداری‌ها" نبود، شاید این اتفاق به شکل دیگری اتفاق می‌افتاد.

 "برخی از اعضای جبهه متحد به صورت خصوصی از بنده به خاطر عملکردم در اعتراض به حضور مطهری، کاتوزین و عباس‌پور تشکر می‌کنند و می‌گویند اگر کار رسانه‌ای شما نبود، این‌گونه نمی‌شد، از همین رو از این اتفاق خوشحالم، هر چند برخی انتقادات ما همچنان باقی است و حضور فردی چون باهنر در لیست جبهه متحد برای ما جای سؤال دارد".

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها از سر‌لیستی حداد‌عادل و آقا‌تهرانی خبر می‌دهد اما این‌گونه نشد دلیل این اتفاق چیست؟ گفت: ترتیب اسامی در لیست منتشر شده جبهه پایداری معنی خاصی ندارد و اینکه سر‌لیست جبهه‌ پایداری آقا‌تهرانی یا هر دو نفر خواهد بود، معلوم نیست اما در حال حاضر سر لیست آقاتهرانی است و حدادعادل نیز از چهره‌های معروف و قابل افتخار است که خودش علاقه داشت در لیست حضور داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم ادامه داد: الان سر لیست آقاتهرانی است اما احتمال دارد بعدا این 30 نفر بنشیند و هر تصمیمی قابل بررسی مجدد است.

حجت‌الاسلام رسایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی اعضای جبهه پایداری مثل حسینیان، حداد‌عادل را محافظه‌کار می‌دانند نظر شما در این خصوص چیست؟ اظهار داشت: هر کدام از ما نظرات شخصی داریم که قابل تغییر است. حجت‌الاسلام حسینیان با حفظ احترام و ویژگی‌های حداد‌عادل نظر شخصی خود را گفته و این نظر همه اعضای جبهه پایداری نیست و نظر بنده هم شخصی است.

وی افزود: همه ما چهره‌های با محاسن و ویژگی‌هایی هستیم که از نگاه دیگران می‌تواند قابل نقد باشد اما مهم این است که در جهت‌گیری‌ها و بزنگاه‌ها از این اصول تخطی نکنیم که حتما حسینیان و حداد‌عادل این ویژگی‌ را دارند.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا حضور یک یا دو نفر ساکت فتنه در لیست جبهه متحد ارزش این را داشت که به وحدت نرسید؟ اظهار داشت: از جبهه متحد به خاطر اینکه مطهری را از لیست کنار گذاشت، تشکر می‌کنم اما بنده معتقدم اینکه همه با هم وحدت کنیم، کسی برای رقابت نمی‌ماند و در این‌ میان اصلاح‌طلبان به دنبال کاهش مشارکت هستند.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه اصلاح‌طبان بدنه اجتماعی خود را از دست داده‌‌اند، خاطرنشان کرد: در جریان اصولگرایی اختلاف سلیقه‌ها به قدری است که مردم می‌توانند ذائقه‌ای مختلفی را ببینید و انتخاب خود را داشته باشند.

 "برخی رسانه ها که الان ما را تندرو می‌خوانند، قبل از اینکه وارد بحث انتخابات شویم، به ما عمار می‌گفتند اما پس از طرح بحث وحدت به ما تندرو می‌گویند و الان پس از 6 ماه سر دادن شعار وحدت از سوی جبهه متحد برای ما جای سؤال است که چرا افرادی مثل زارعی، نبویان و آقاتهرانی در لیست اینها وجود ندارند که این با شعار وحدت در تعارض است".

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم ادامه داد: اگر جبهه پایداری نتواند کرسی‌های مجلس را به دست آورد، این طور نیست که نقد و روشنگری را کنار بگذارد که این موضوع برای اعضای جبهه متحد نیز قابل تصور است همانطور که ما در زمان اصلاحات نقد و روشنگری را انجام می‌دادیم.

خبرنگاری سؤال خود را به عملکرد مجلس هشتم اختصاص داد و از رسایی پرسید ارزیابی شما از عملکرد مجلس هشتم چیست و چه برنامه‌ای برای بهبود و یا تصحیح آن دارید، که رسایی گفت: مجلس هشتم عملکرد قابل دفاعی نسبت به مجلس ششم داشت ولی نسبت به مجلس هفتم نه پس رفت داشته و نه پیشرفت.

وی افزود: امروز بسیاری از نمایندگان مجلس ششم در مجامع اطلاعاتی مستکبران و یا صدای آمریکا و رسانه‌های این چنینی مشغول هستند و یا در کودتای 88 حضور داشتند.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم با بیان اینکه "مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم عملکرد قابل دفاعی ندارد"، مصوبه را معیار اندازه‌گیری عملکرد یک مجلس ندانست و گفت که ملاک اندازه‌گیری عملکرد یک مجموعه رفتارها و عملکرد آن مجموعه در بزنگاه‌هاست.

حجت‌الاسلام رسایی وقف دانشگاه آزاد، طرح نظارت بر نمایندگان و طرح کاهش تعرفه واردات خودرو را از جمله بزنگاه‌هایی دانست که می‌توان بر اساس آن عملکرد مجلس هشتم را مورد ارزیابی قرار داد.

وی افزود: مجلس هشتم در بزنگاه‌ها نتوانست خود را اصولگرا معرفی کند و این به مدیریت مجلس بر می‌گشت چرا‌که لاریجانی جلوی تنفس فراکسیون را گرفته بود.

 "در مورد طرح وقف دانشگاه آزاد لاریجانی بر خلاف قانون اجازه قرائت گزارش کمیسون اصل 90 را نداد، در حالی که درباره قوه مجریه این اجازه را می‌داد".

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم اشاره‌ای به اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی کرد و با بیان اینکه دانشگاه آزاد به گفته مسئولان آن 250 هزار میلیارد تومان سرمایه دارد، تصریح کرد: شاهد فضا سازی گسترده روی اختلاس 3 هزار میلیاردی هستیم در حالی که در مورد دانشگاه آزاد یک سکوتی را می‌بینیم. خاوری فرار می‌کند تا راز اختلاس 3 هزار میلیاردی سر به مهر بماند و جاسبی 30 سال مدیریت می‌ماند تا راز 250 هزار میلیارد تومان دانشگاه آزاد سر به مهر بماند.

حجت‌الاسلام رسایی با انتقاد از عملکرد مجلس هشتم در جریان طرح نظارت بر نمایندگان گفت که سرانجام پس از این همه مدت آخر سر طرح نظارتی تصویب شد که شبیه شیر بی یال و دم است.

وی تاکید کرد: طرح نظارت بر نمایندگان باید در مجلس نهم مطابق خواسته مقام معظم رهبری باشد تا شاهد نباشیم تا کاهش تعرفه واردات خودرو به تصویب برسد که دنبال آن برخی از نماینده‌ها هیوندای 100 میلیونی گرفتند و حتی اعتراض مقام معظم رهبری را به دنبال داشت.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم بحث حقوق مادام‌العمر و بخشی از طرح قانون انتخابات را از دیگر بزنگاه‌های دانست که می‌توان بر اساس آن عملکرد مجلس را ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام رسایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه علت حذف بذر پاش از لیست جبهه متحد چیست اظهار داشت: در تهران چهره‌های زیادی بودند طبیعی است که نمی‌توانیم همه افراد را در لیست قرار دهیم.

وی در همین زمینه یادآور شد: از نگاه ما یک سری شاخص‌ها همچون پایداری بر ولایت‌مداری، مبارزه با فساد، اصولگرایی و خدمت به مردم وجود دارد که پایداری این افراد نسبت به این اصول فرق می‌کند و برداشت ما این بود که این 30 نفر پایدارتر هستند.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم ادامه داد: ما ضمن احترام به همه افراد حتی آنهایی که با آنها خط قرمز داریم، از همه می‌خواهیم که جوانمردانه رقابت کنند.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه اگر رای هم نیاوریم، سر ما بلند است، تصریح کرد: آیت‌الله مصباح فرمودند که کاری برای غیر خدا نکنید و هر کاری که برای غیر خدا کردید، سفت و محکم پای آن بایستید و فشارها موجب کوتاه آمدن شما نباشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه ساز و کار انتخاب افراد چگونه بود، اظهار داشت: شورای مرکزی جبهه پایداری ترکیبی از چهره‌های شناخته شده است بنابراین جمع بندی این شد که افراد بر اساس پایبندی‌شان به ولایتمداری، مبارزه با فساد، اصولگرایی و خدمت به مردم انتخاب شود.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم همچنین با بیان اینکه سابقه برخی از افراد را لجبازی می‌بینیم، یادآور شد: دولت دهم را تا آنجایی که پافشاری بر اصولگرایی و ولایت‌مداری کند و از اصول و آرمان‌ها کوتاه نیاید، حمایت خواهیم کرد اما به هر میزان که از این آرمان‌ها کوتاه بیاید، از خودمان دور می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رسایی همچنین 11 روز خانه‌نشینی رئیس جمهور را غیر‌قابل گذشت دانست و اظهار داشت: انتظار داریم هر جا پایمان را اصول کج گذاشتیم، مردم یقه ما را بگیرند که این موجب پایداری می‌شود.

خبرنگاری با بیان اینکه علی مطهری گفته "برداشت جبهه پایداری از ولایت فقیه با برداشت خودش متفاوت است"، از رسایی پرسید نظر شما در این خصوص چیست که وی پاسخ داد: بنده حاضرم در یک مناظره‌ای با حضور علی مطهری در خصوص ولایت فقیه بحث کنیم.

وی افزود: علی مطهری می‌گوید شما عقل را تعطیل می‌کنید و می‌گوید هر چه مقام معظم رهبری بگوید که این را هم ما قطعا می‌پذیریم اما عقل می‌گوید خودت را با جانشین امام زمان هماهنگ کن.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خیلی از مسائل ورود نمی‌کنند که ما باید نظرات ایشان را کشف و به آن عمل کنیم، گفت: کشف نظر ولی فقیه عیب نیست اما علی مطهری آن را فحش می‌داند.

حجت‌الاسلام رسایی ادامه داد: مطهری آدم دینداری است ولی بصیرت تحلیل ندارد از همین رو تیتر بی بی سی و سایر رسانه‌های معاند نظام می‌شود.

وی در قسمت پایان سخنان خود مخالفت علی مطهری با طرح نظارت بر نمایندگان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: یک سال پس از بحث طرح نظارت بر نمایندگان که مقام معظم رهبری فرمودند ‌مجلس کارکی کرده، مطهری می‌گوید ‌ما می‌خواهیم دهن نمایندگان را ببینیم در حالی که این چنین نیست.

این کاندید انتخابات مجلس نهم همچنین نمونه‌هایی از تخلفات نمایندگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: نماینده‌ای برگ‌های نمایندگی مجلس را سفید امضاء کرده و به گروه منصور آریا داد و یا نمایندگی کارت خود را به نمایندگی دیگری می‌داد تا برایش کارت بزند و خودش دنبال بده بستان خودش می‌رفت که منظور مقام معظم رهبری نظارت بر این گونه کارها و تخلفات است.
 
 
 

آخرین  اخبار  و  تصاویر  سیاسی  را  در  سرویس سیاست صراط بخوانید .


نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۳
۱
خودتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
یکی باید مراقب خودت باشه.
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
خواهش می کنم این پیام را درج کنید و اگر پاسخی هم دارید بدهید ببینید مدام گفته می شود جریان انحرافی و نیز گفته می شود رئیس جمهور با اینها فرق دارد ولی نکته ای که مشخص است اگر رئیس جمهور خوبه پس مشائی هم خوبه و اگر مشائی بده رئیس جمهور هم. چون این دو همدیگر را حمایت می کنند پس این بازیها چیه این آقای رسایی هم که فقط خودش و اطرافیانش را به حق می داند و بقیه کافرند خدا عاقبت همه را بخیر کند مخصوصا این آقای رسایی را که مثل ایشان در تاریخ زیاد سزاغ داریم که ادعایشان می شد ولی آن شد که شد