۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۹

ماموریت امنیتی برای استاندار کربلا

کشته و زخمی شدن یکصد عراقی در عملیات تروریستی القاعده در دو ماه گذشته، تعیین استاندار کربلا به عنوان رئیس کمیته امنیتی استان از سوی نخست وزیر عراق و دستگیری پنج فرد تحت پیگرد از جمله خبرهای مربوط به عراق است.
کد خبر : ۵۴۲۳۲

به گزارش صراط ، مهر به نقل از السومریه، شبکه القاعده درباره تعدادعملیات تروریستی اعضای خود در عراق در طول دو ماه گذشته بیانیه صادر کرد.

شبکه تروریستی القاعده در بیانیه ای به انجام ۹۳ عملیات تروریستی در عراق که به کشته و زخمی شدن ۱۰۰ نفر از شهروندان و نیروهای ارتش این کشور در دو ماه گذشته منجر شده است، اعتراف کرد.
این شبکه تروریستی همچنین مسئولیت منفجر کردن چندین عدد بمب و خودروی بمبگذاری شده و همچنین بمبگذاری برخی منازل مردم را به عهده گرفت.

القاعده در بیانیه ای اعلام کرد افراد مسلح وابسته به این شبکه، در کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای ارتش و شوراهای بیداری از طریق حمله با سلاحهای سبک و متوسط به ایست بازرسی در منطقه الجفه در فلوجه دست داشتند و پس از آن نیز بمبی را منفجر کردند.

این شبکه در بیانیه خود علاوه بر اعتراف به انجام چند عملیات انتحاری، از بمبگذاری چند منزل مسکونی و منفجر کردن آن و همچنین چندین عملیات ترور شخصیتهای عراقی در استان دیاله خبر داده است.

ماموریت جدید امنیتی برای استاندار کربلا

خبر دیگر اینکه نوری المالکی نخست وزیر عراق، استاندار کربلا را به ریاست کمیته امنیتی و اداره هسته بحران منصوب کرد.

آمال الدین الهر استاندار کربلا به السومریه گفت نوری المالکی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، ریاست کمیته امنیتی در استان را به وی واگذار کرده است.

وی افزود این اقدام به معنای تجاوز به اختیارات فرماندهان امنیتی به شمار نمی رود، وی همچنین از تمام افراد تحت پیگرد خواست خود را به دستگاه قضایی تسلیم کنند.

الهر گفت : نوری المالکی فرمانده نیروهای مسلح عراق، ریاست کمیته امنیتی کربلا و اداره آنچه را به هسته بحران موسوم است که در شرایط فوق العاده تشکیل می شود، به من واگذار کرده است.

وی افزود : اداره پرونده امنیتی از طریق هماهنگی و تفاهم مشترک با طرفهای متعدد صورت می گیرد.

خبر اینکه بر اثر انفجار بمب در جنوب غربی کرکوک، یک کشاورز عراقی زخمی شد.

دستگیری پنج فرد تحت پیگرد به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی در غرب موصل و همچنین کشته شدن دو نیروی پلیس در حمله افراد مسلح از دیگر خبرهای مربوط به عراق است.

منابع امنیتی روز پنجشنبه ۲۷ بهمن از کشته و زخمی شدن ۱۵ عراقی در اقدامات خشونت آمیز و همچنین دستگیری ۵ فرد تحت پیگرد خبر داده بودند.
 
 
آخرین  اخبار  و  تصاویر  سیاسی  را  در  سرویس سیاست صراط بخوانید .