۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲

دست مریزاد علی آقا!

کد خبر : ۵۴۴۹۲

عصر ایران ، امیر خاموش- دیروز در جریان بازی استقلال و الاتفاق عربستان شاهد یک اتفاق جالب بودیم. همسو شدن هواداران دو قطب فوتبال ایران برای شکست نماینده عربستان صعودی.

ماجرا از آنجا آغاز شد که علی پروین اعلام کرد که می خواهد برای حمایت از استقلال به ورزشگاه آزادی برود. همچنین وی فراخوانی با این مضمون برای تماشاگران سرخ اعلام کرد و خواهان حضور آنها برای حمایت از استقلال نه به عنوان تیم رقیب بلکه به عنوان نماینده فوتبال ایران شد.

به گفته شاهدان حاضر دراستادیوم آزادی، این برای اولین بار بود که تماشاگران پرسپولیس به پیروزی استقلال می اندیشیدند و برای این امر به تشویق هم می پرداختند.

این اتفاق مطمئناً درتاریخ ثبت خواهد شد. از این منظر که نشان داد برخی اوقات می توان درعین رقابت به اتحادی منحصر به فرد رسید.

علی پروین به عنوان کسی که همه او را پیشکسوت فوتبال ایران می دانند، به وظیفه اصلی خود یعنی خط دادن به جریان فوتبال ایران عمل کرد. در فوتبالی که لبریز از ناسزاگویی و بی اخلاقی است، انتظار از شخصیت هایی نظیر علی پروین این است که کمی فضا را تغییر دهند.

این حرکت شایسته پروین باعث شد که استقلالی ها اعم از مدیر عامل و مربیان و بازیکنان و تماشاگران، در مصاحبه های پس از بازی خود به نیکی از این اقدام یاد کرده و برخی از آنها عنوان کنند که ما هم در بازی های پرسپولیس به ورزشگاه خواهیم رفت.

 امروز در فضای فوتبال ایران غیر فوتبالی ها جولان می دهند و هر روز بیشتر از دیروز شاهد مرام های غیر ورزشی در این ورزش هستیم. هر چند ساختار فوتبال در ایران دستخوش تغییرات زیادی شده است و قدرت اصلی در اختیار سیاسیون و نظامیان است، ولی باز هم می توان امیدوار بود که اشخاصی که به اصطلاح خاک این فوتبال را خورده اند زمام امور را در دست گرفته و یا حداقل موج های مثبتی را به راه بیاندازند.

شاید اتحاد هواداران آبی و قرمز در آینده ای نه چندان دور گره گشای بسیاری از مشکلات فوتبال ایران باشد. مشکلاتی نظیر بی اخلاقی ها و آلودگی فضای ورزشگاه ها. در حالت خوشبینانه نیز می شود امیدوار بود که حتی تصمیمات کلان مدیرتی نیز تحت تاثیر این گونه همبستگی ها قرار گرفته و سبب تصمیمات خوب باشیم.

 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۶
۱
دست مریزاد علی اقا
محسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۵
۲
به عنوان یک پرسپولیسی ازاین پیروزی بسیار خوشحال شدم.دست مریزاد.
ناشناس
|
Japan
|
۰۳:۴۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
کار ارزنده ای بود - آفرین