۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶

آیت الله مصباح به چه کسانی رای می‌دهد؟

آیت الله مصباح یزدی افزود: باید توجه داشته باشیم که چه کسی بیشتر تابع ولی فقیه و دلباخته دین است، این گونه افراد را شناسایی کنیم و به آنها رای دهیم.
کد خبر : ۵۴۵۵۰


به گزارش صراط به نقل از رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، شامگاه پنج شنبه در همایش جوانان انقلابی و تعمیق گفتمان رهبر معظم انقلاب در جامعه که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، تعدی از حق، دنیا گرایی و برتری طلبی را از مهم ترین عوامل رفوزه شدن ذکر کرد.


وی تصریح کرد: اگر این ملکه را در خود به وجود آوردیم که به حق و آنچه خداوند تبارک و تعالی برای ما مقرر کرده راضی باشیم و نخواهیم خود را بر دیگران تحمیل کنیم می توانیم از آزمون ها به سلامت عبور کنیم.


آیت الله مصباح یزدی با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این ایام، زمینه امتحان اجتماعی برای همه ما فراهم شده و خداوند تبارک و تعالی مسؤولیت هایی به گردن ما گذاشته است و باید تلاش کنیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.


وی یادآور شد: باید سعی کنیم هر یک از ما در حوزه انتخابی خودمان «بینی و بین الله» آن کس که اصلح است را انتخاب کنیم و به او رای دهیم.


آیت الله مصباح یزدی انتخاب اصلح را یک واجب شرعی ارزیابی و تاکید کرد: در ابتدا باید فرد اصلح را شناسایی، سپس از او حمایت کنیم و در مرحله بعد دیگران را توجیه کنیم و این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: در مساله انتخابات همشهری گرایی، سوابق، دوستی، خویشاوندی، هم زبانی و هم نژادی و همسنگری مطرح نیست، اینکه ما در جبهه در یک سنگر مبارزه می کردیم، پس به او رای دهیم این ملاک نیست و درست هم نیست.


وی اضافه کرد: باید بین خود و خدا انسان ببیند چه کسی اصلح و برای اسلام و جامعه اسلامی مفید تر است، تحت تاثیر هیچ عامل دیگری از جمله باندبازی که انسان را از انجام وظیفه باز می دارد قرار نگیریم.


آیت الله مصباح یزدی افزود: باید توجه داشته باشیم که چه کسی بیشتر تابع ولی فقیه و دلباخته دین است، این گونه افراد را شناسایی کنیم و به آنها رای دهیم.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم تاکید کرد: ما وارد این جلسه امتحان خواهیم شد، سؤال آن نیز مشخص است، باید برای پاسخ گفتن فکر، دقت و تحقیق کنیم اگر درست ایفای نقش کردیم زمینه می شود که در فتنه های بعد بهتر موضع بگیریم، اما اگر مسامحه کردیم باید بدانیم که رسالت و ماموریت خود را درست انجام نداده ایم.
 
 

آخرین  اخبار  و  تصاویر  سیاسی  را  در  سرویس سیاست صراط بخوانید .

خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی