۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
متحدان سابق؛ منتقدان کنونی

از پیشگویی حدادعادل تا بگم بگم احمدی نژاد!

درحالیکه هنوز چند ماه تا انتخابات ۱۴۰۰ زمان باقی مانده، اما موضوع تایید یا رد صلاحیت‌ها در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، به یکی از مناقشه برانگیزترین مباحث روز کشور تبدیل شده است.
کد خبر : ۵۴۶۸۰۸

درحالیکه هنوز چند ماه تا انتخابات 1400 زمان باقی مانده، اما موضوع تایید یا رد صلاحیت ها در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، به یکی از مناقشه برانگیزترین مباحث روز کشور تبدیل شده است. در همین رابطه اخیراً غلامعلی حداد عادل بعنوان یکی از پدرخواندگان انتخاباتی اصولگرایان، با تعیین و تکلیف پیش دستانه برای شورای نگهبان و زیرسوال بردن استقلال رأی این نهاد، از ردصلاحیت قطعی محمود احمدی نژاد در انتخابات آتی خبر داد و افزود: «اصلاً آمدن احمدی نژاد در انتخابات را در نظر نگیرید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد. دفعه قبل هم نیفتاد. حالا که چهار سال هم گذشته و بدتر هم شده است. به هر دلیلی که دفعه قبل تایید صلاحیت نشد، این دفعه دلایل بیشتر است.»!

 

حداد عادل پس از حواشی بوجود آمده درباره واگذاری ابهام برانگیز زمین های بنیاد مستضعفان به مدارس زنجیره ای «فرهنگ»، اینبار با اظهارنظر جنجالی خود، پای در حیطه وظایف شورای نگهبان گذاشت و با اظهاراتی پیشگویانه، عملاً بر شائبه ها پیرامون احتمال مهندسی انتخابات آینده ریاست جمهوری دامن زد! این درحالیست که طی سالیان اخیر، حداد عادل و همقطاران ریش سفیدش در جناح اصولگرایی، با تشکیل شوراهای وحدت رنگارنگ در ماه های پیش از ادوار انتخابات، نقشی قیم مآبانه برای خود قائل بوده اند که اعتراض بسیاری از هم‎مسلکان سیاسی نامبرده را در پی داشته است!

از پیشگویی حدادعادل تا بگم بگم احمدی نژاد!

جالب تر از اظهارات بی سابقه حداد عادل، پاسخ دندان شکن محمود احمدی نژاد به آن بود که ساکت ننشست و در این خصوص اظهار داشت: «آقایی [حدادعادل] که این حرفها را زده، در سال 84 با دوستانش سنگین ترین فشارها را به بنده آوردند تا به نفع کاندیدای مدنظرشان انصراف دهم. این آقا رسماً از انتخابات افتضاح و حداقلی مجلس 98 دفاع می کند. مردم به این آقا می گویند تو چه کاره مملکت هستی که می‌خواهی برای همه تعیین تکلیف ‌کنی؟ چگونه می توان انتظار داشت با وجود کسانی که قبل از انقلاب دست فرح پهلوی را می بوسیدند و سپس با تغییر چهره، سوپر حزب‌اللهی شدند، اوضاع کشور درست شود؟»!

 

تقابل حداد عادل با احمدی نژاد درحالی رخ می دهد که این دو پیشتر روابط نسبتاً حسنه ای با یکدیگر داشتند، اما حمایت ناگهانی دولت احمدی نژاد از ریاست علی لاریجانی بر مجلس هشتم، علیرغم حضور حدادعادل (رئیس مجلس هفتم) در میان کاندیداها، موجب گردید تا کدورت ها میان این دو بیشتر شود. 

 

مسلم است که حداد عادل و سایر اعضای ائتلاف وحدت اصولگرایان، تمام تلاش خود برای از میدان به در کردن سایر رقبای اصلی، از جمله محمود احمدی نژاد در انتخابات سیزدهم را بکار خواهند گرفت تا با طیب خاطر و بدون هیچ دغدغه ای، کار ناتمام به پاستور رساندن کاندیدای متبوعشان که از سال 84 در حسرت ریاست قوه مجریه، موی سپید کرده را به سرانجام برسانند!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
۰
۰
خوب عزیزم لاریجانی که ستادهش رو در استانها فعال کرده و مدیر سایت صراط هم در صورت موفقیت لاریجانی به مدیرکلی آبدارخانه مرکزی منصوب خواهدشد اما بدانید که حتی یک درصد قالیباف هم عرضه کار اجرائی نداره
زرشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
۰
۰
این داستان بوسه چیست ؟ یکی دست فرح و یکی صورت مادر جاوز !!!!
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
۰
۰
...کار ناتمام به پاستور رساندن کاندیدای متبوعشان که از سال 84 در حسرت ریاست قوه مجریه، موی سپید کرده را به سرانجام برسانند!
صراط جان شما علم غیب دان هستی(به تعبیر اربابتان)؟
از کجا معلوم که نامزد مورد اشاره مو داشته باشه وموهاش هم سفید باشه؟!!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
۰
۰
والبته خوشحالتر از همه وهمه شما صراطیون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
۰
۰
یه زمانی هشدار داده بودیم پرونده تک تکتون زیر دستان دکتر احمدی نژاد است
حالا مونده تا این پازل کامل بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
۰
۰
من‌از‌شرکت‌کننده‌ها‌در‌انتخابات‌می‌پرسم ‌اگر‌در‌حالیکه‌اخلاقیات‌در‌جامعه‌صفر‌شده‌ و‌مردم‌بین‌دو‌انتخاب‌قرار‌دارند‌یا‌باید‌ --- --- ‌یا‌ --- ‌حد‌وسطی‌وجود‌ندارد‌اگر‌شما‌به‌جای ‌نماینده‌بودید‌در‌صورت‌انتخاب‌شدن‌مدافع ‌منافع‌ --- ---‌که‌صلاحیت‌ها‌را‌تعیین‌می‌کندمی‌شدید‌یا‌مردم
رز59
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
۰
۰
هدف احمدی نژاد از کاندیداتوری در انتخابات کمک به مردم نیست او برای انتقام می آید. انتقام از رهبری که از پشت بلندگو او را از شرکت در انتخابات نهی کرد. از قوه قضاییه بابت زندان رفتن مشایی و بقایی. از دولت و مجلس که دیگه نگو. البته او این کار را بایستی با کمک مردم --- --- حلقه جماران و نیاوران و چریک پیر اصلاحات و البته کمک ژنرال فرانکو به هدف برسونه. باید دید آیا او موفق می شود یا خیر؟