۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲

دعوت‌از 170نماينده‌براي شكايت‌از روزنامه‎ايران

کد خبر : ۵۴۶۸۸
عضو كميسيون حقوقي- قضايي مجلس با اشاره به مقاله روزنامه ايران عليه دادگاه فساد اقتصادي بزرگ اخير، گفت: 170 نماينده كه در اين مقاله به آنان تهمت زده شده است بايد براي احقاق حق خود اقدام كنند.

موسي قرباني نماينده قائنات در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مقاله منتشر شده در روزنامه ايران عليه دادگاه فساد بزرگ اقتصادي، گفت: نگارش چنين مقاله اي اصلا عاقلانه و جوانمردانه نبوده و تخريب دادگاه جمهوري اسلامي تلقي مي شود.

وي با اشاره به اينكه ادبيات مورد استفاده در اين مقاله به گونه اي است كه گويا متهمان پرونده از اعضاي خانواده نويسنده يا نويسندگان مقاله هستند افزود: با چنين ادبياتي نمي شود صحبت كرد و در دفاع از متهم برخاست.

اين عضو كميسيون حقوقي- قضايي مجلس با اشاره به اينكه هيچكس حق ندارد كسي را كه دادگاه مجرم نشناخته به عنوان متهم بشناسد، خاطر نشان كرد: آوردن چنين مطلبي مجرمانه بوده و دادگاه در قبال چنين اظهاراتي اغماض نكرده و تحت تاثير نيز قرار نمي‌گيرد.

قرباني با اشاره به اينكه مسئوليت خراب كاري در سيستم بانكي كشور بر عهده دولت است، تصريح كرد: دولت نبايد اظهار تبري كند و دفاع و حمايت نمايندگان از برخي افراد در واقع حمايت كردن از دولت است.

وي با اشاره به اينكه چنين صحبت ها و مقاله هايي خراب كاري ها را تشديد مي كند، افزود: چنين جوسازي مشروع و عاقلانه نيست و افراد نبايد به گونه اي حرف بزنند كه با زيرسوال بردن دادگاه بخواهند از متهم دفاع كنند.

نماينده مردم قائنات در مجلس خاطرنشان كرد: توصيه مي كنم قوه قضائيه از اين روزنامه و مقاله‌نويس آن شاكي نشود، اما 170 نماينده كه در اين مقاله به آنان تهمت زده شده است نسبت به احقاق حق خود اقدام كنند.
نظرات بینندگان
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۴
۰
چند نفرم بیان بریم از کیهان شکایت کنیم
خیلی بزرگه تو مترو نمیشه خوند!
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۲۰:۲۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
۱
۱
حیف نام ایران که این روزنامه یدک می کشد.