۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
هشداری برای آینده ی مصر

معاملات پشت پرده اخوان و شورای نظامی برای تقسیم قدرت

اين توافق زمينه براي سيطره اخوان المسلمين بر بخش هاي مختلف قدرت جز رياست جمهوري فراهم مي شود و پست مزبور تا حد زيادي تحت نفوذ شوراي عالي نيروهاي مسلح خواهد بود.
کد خبر : ۵۵۱۵۱
"صراط" -  يك روزنامه نگار مصري گفت: شوراي نظامي مصر و اخوان المسلمين در معاملات پشت پرده در صدد تقسيم قدرت دركشور هستند.

به گزارش سرویس سیاسی صراط در حالی که "محمد بديع" مرشد عام اخوان المسلمين در گفت وگو با ارگان رسمي حزب آزادي و عدالت وابسته به اين گروه اعلام كرده بود كه نامزد مورد حمايت اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري آينده،  بايد داراي گرايشات اسلامي باشد و براساس طرح ها و برنامه هاي نامزدها در اين زمينه تصميم گيري خواهد شد جمال فهمي عضو سنديكاي روزنامه نگاران مصر درباره تلاش هاي اخوان المسلمين، نظاميان و برخي احزاب ديگر براي رسيدن به يك رئيس جمهور توافقي هشدار داد.

اين روزنامه نگار مصري موضع اخير اخوان المسلمين مبني بر حمايت انحصاري آنها از نامزدهاي اسلامگرا را اقدامي در راستاي سرپوش گذاشتن بر معاملات پشت پرده براي تقسيم قدرت عنوان كرد.

وی خاطرنشان كرد: موضع اخوان المسلمين در برابر روند سياسي كشور و جايگاه رياست جمهوري، داراي نوعي ابهام و تناقض عمدي و تلاش براي سرپوش گذاشتن بر توافق يا معاملات پشت پرده ميان اخوان و شوراي نظامي درباره تقسيم قدرت است و اين گروه قبلا اعلام كرده بود كه از نامزد اسلامگرا براي رياست جمهوري مصر استقبال نخواهد كرد.

فهمی افزود: براساس اين توافق زمينه براي سيطره اخوان المسلمين بر بخش هاي مختلف قدرت جز رياست جمهوري فراهم مي شود و پست مزبور تا حد زيادي تحت نفوذ شوراي عالي نيروهاي مسلح خواهد بود.

عضو سنديكاي روزنامه نگاران مصر احتمال به نتيجه رسيدن اين تلاش ها پس از انقلاب مصر را اندك دانست و اظهار داشت: چنين توافقاتي فاقد معني و برخلاف قانون اساسي و اصل آزادي انتخاب از سوي شهروندان است.
نظرات بینندگان
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۹
۰
تا زمانیکه بمب گذلری ها در میان مردم عادی در مصر شروع نشود . یعنی هنوز سکان کشتی در دست شیاطین می باشد . و امید به در دست داشتن مصر را دارند ... اما هر وقت بمب گذاری ها شروع شد آنوقت است که شیاطین ناامید شدن و دست به نامردی ها و نامردمی شیطانی می زنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
راست میگی.
بخدا، خدا به ما نعمت هایی داده که هیچ کشوری تو جهان نداره و کسایی هستند حسرت این نعمت مارو میخورند! رهبر عالی، استقلال، امنیت، دین و ... البته مشکلاتی هم داریم که از طمع خودمون بوجود اومده!
چرا قدر نمیدونیم؟! کسایی تو کشورمون هستند که برای هم پاپوش درست میکنند، به هم تهمت میزنند تا طرف قابل تخریب کنند و قدرت دستشون بیاد!
بابا نامسلمون چرا نمیفهمی! امام زمانت داره غصه میخوره بخاطر تو! اون وقت تو بخاطر چقندرغاز پول یامفت حاضری دست به هر ............ بزنی!
خدا این نعمت هارو به ما نداده که از بینش ببریم! یکمی بفکر امامت باش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۳
۴
اخوان بیش از نیم قرن از رشادتها ، مجاهدتها
وفداکاریهای فرزندان مسلمان خود را با خیال بی اساس تحکیم جاه وجلال پوشالی قدرت به دشمنان قسم خورده ی اسلام ؛ آمریکا وغرب واسراییل مفت فروخت وبا این معامله ی ننگین ، اخوان همه چیز را از دست خواهد داد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۲
۱
اخوان الشیاطین
سعید
|
CANADA
|
۲۱:۴۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۳
۳
ای بابا بیداری اسلامی هم که از دست رفت! هرچه مسئول حافظ منافع نظام اسلامی در مصر التماس کرد برای تجدید روابط نتیجه اش شد این!
ناشناس
|
CANADA
مگه با خیانت های دولت بختیار، یا کارشکنی های دولت موقت، انقلاب اسلامی مردم ایران از دست رفت؟!!
سعید
|
CANADA
بختیار انقلاب کرده بود؟
بازرگان و یارانش اگر اهل کارشکنی برای بر سرکار آمدن روحانوین بودند استعفا نمی دادند.
.............
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۲
۴
عقبت بدون ولی فقیه بودن انحراف است و افتادن در دامن شیطان بزرگ امریکا.

فقط با ولایت الهی تحت نظر یک فقیه با تقوی و عادل و عالم و شجاع می توان در صراط مستقیم بود و راه دیگری نیست تا مسلمانان نقش ولی فقیه یا ولی الهی را نفهمند نجات نمی یابند.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صراط مستقیم!!!
خدا رو شکر که شما همیشه شاقول همه میشین.
صراط مستقیم یعنی وضع درخشانی که ایران داره!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سعید خان همه کشورهای دنیا مشکلاتی دارند و مشکل، فقط مخصوص ایران نیست. ضمن اینکه حتی در دوران حکومت مولا علی(ع) نیز در جامعه اسلامی مشکلاتی وجود داشت و طبیعتآ وظیفه حکومت اسلامی، رسیدگی و رفع این مشکلات در حد توان است. هیچ کس هم در ایران ادعا نکرده که ایران بهترین جای دنیاست و هیچ مشکلی وجود ندارد.
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
۱
۰
شما که با دمتان گردو می شکستین که اسلام گرایان حکومت مصر را در دست گرفتن چی شد؟ شما امر کنید اسلام را همانطور که می خواهید اخوان همانطور عمل کند.