۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷

قبیله گرایی در مجلس بیشتر شده است

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی ایران اسلامی با بیان اینکه قبیله گرایی در مجلس بیشتر شده است، افزود: البته کار کارشناسی نیز در مجلس نسبت به ادوار گذشته بیشتر شده است.
کد خبر : ۵۵۱۸۵

به گزارش صراط به نقل از مهر، عبدالحسین روح الامینی عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی شب گذشته که به همراه منوچهر متکی و حسن بیادی در برنامه زنده پارک ملت شرکت کرده بود، با اشاره به نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس آینه تحولات کشور است چرا که بر اساس دموکراسی شکل می گیرد و این دموکراسی را می توان در نوع فراکسیون های اکثریت مجلس دید. چرا که اکثریت و اقلیت مجلس دست به دست می چرخد و در حال تغییر است، فقط کافیست مروری به اکثریت و اقلیت مجالس گذشته بیندازیم.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: اما معتقدم که قبیله گرایی در مجلس بیشتر شده است و این قبیله گرایی را می توان در رفتارها، غلبه اکثریت، عملکرد مجلس و مدیریت آن دید. اما در عین حال با توجه به نگاه قبیله گرایی در مجلس کار کارشناسی نیز نسبت به ادوار گذشته بیشتر شده است.

دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه برنامه ها و اهداف کلان نظام مشخص است، خطاب به نمایندگان گفت: تراز نماینده ملی است و منتخب مردم در مجلس آینده باید خود را نماینده کل کشور بداند ضمن آنکه از هم اکنون برنامه های مهمی همچون سند چشم انداز 20 ساله و سیاست های کلی نظام پیش روی ماست.

عضو شورای جبهه ایستادگی ایران اسلامی همچنین با بیان اینکه در هر شرایطی در انتخابات شرکت می کنم، افزود: این انقلاب به برکت خون شهدا و هدایت های بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تاریخ را تکان داد. بر این اساس باید در انتخابات شرکت کرد و قبل از انتخابات نیز دیگران را تشویق کنیم تا در این عرصه شرکت کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نمایندگان نباید در تبلیغات اسراف کنند افزود: مگر حقوق نمایندگان چند میلیون است که باید برای ورود به مجلس به این ریخت و پاش ها روی بیاورند تا بخواهند به هر قیمت وارد مجلس شوند. بنابراین نباید برای ورود به مجلس وام دار قدرت شد.
 
 
 

آخرین  اخبار  و  تصاویر  سیاسی  را  در  سرویس سیاست صراط بخوانید .