۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸

یوتیوب محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در آمریکا شد

طبق گزارشات منتشر شده یوتیوب با پیشی گرفتن از فیسبوک توانست محبوب ترین شبکه چند رسانه‌ای بین مردم آمریکا شود.
کد خبر : ۵۵۳۱۰۸

یوتیوب و فیسبوک هنوز هم بزرگترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده هستند. گزارشی درباره چگونگی استفاده آمریکایی‌ها از شبکه‌های اجتماعی از مرکز تحقیقات پیو منتشر شده است. این گزارش می‌گوید که یوتیوب و فیسبوک پرکاربردترین سیستم عامل‌ها در ایالات متحده هستند. تعداد کاربران یوتیوب هنوز در حال رشد و افزایش است. این پلتفرم از ۷۳ درصد کاربر بزرگسال در سال گذشته به ۸۱ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

کاهش کاربران فیسبوک

در مقابل، اما رشد کاربران فیسبوک در پنج سال گذشته به یکباره کاهش یافته، اما همچنان یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در میان بزرگسالان آمریکایی است. شبکه Reddit نیز یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که با افزایش قابل توجه کاربر رو به رو بوده و تعداد کاربران ردیت طی دو سال گذشته از ۱۱ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته است.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده بین کاربران فیسبوک، ۴۹ درصد از آن‌ها می‌گویند که این سایت را چندین بار در روز بررسی می‌کنند. ۴۵ درصد از کاربران Snapchat بیش از یک بار در روز از این برنامه استفاده می‌کنند. در بین آمریکایی‌ها فقط ۳۸ درصد هستند که در روز یکبار به اینستاگرام سر می‌زنند. این در حالی است که بیش از یک سوم کل کاربران یوتیوب می‌گویند در هر شبانه روز بیش از یکبار از این شبکه اجتماعی دیدن می‌کنند.

بر اساس همین آمارها، ۲۱ درصد از آمریکایی‌ها از تیک تاک استفاده می‌کنند و قطعا تعداد کاربران جوان در این برنامه بیشتر از بقیه سنین است، بیشتر کاربران این برنامه بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال هستند و ۹۵ درصد همین جوانان نیز از یوتیوب استفاده می‌کنند. بعد از یوتیوب ۷۱ درصد از جوانان طرفدار اینستاگرام، ۷۰ درصد کاربر فیسبوک و ۶۵ درصد حساب شخصی در اسنپ چت دارند.