۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲

حرف اول و آخر هر ساخت و ساز

رئيس سازمان نظام مهندسي کشور گفت: کيفيت در ساخت و ساز ساختمان ها بايد در اولويت برنامه هاي دولت و بخش خصوصي باشد تا موجب هدر رفت منابع کشور نشود.
کد خبر : ۵۵۴۲۷
به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سيد مهدي هاشمي رييس سازمان نظام مهندسي كشور در حاشيه چهارمين نمايشگاه سرمايه گذاري، انبوه سازي و صنعتي سازي مسکن ضمن تأكيد بر استفاده درست از منابع كشور گفت: در ساخت و ساز بايد توجه ويژه‌اي به بحث اشتغال، مسكن و هدفمندي يارانه‌ها صورت گيرد كه از اصلي‌ترين مسائل اقتصادي و از مطالبات مردم به شمار مي رود.

وي تصريح كرد : در بخش ساختمان حدود 140 نوع اشتغال وجود دارد که با توجه به اين مشاغل بايد زمينه حرفه‌اي‌شدن و تخصصي‌شدن آن را دنبال کرد.

هاشمي اظهار داشت: متأسفانه در گذشته اين امر آنطور که بايد محقق نشده و باعث‌شده، بخشي از سرمايه‌هاي در گردش ساختمان از اين بخش خارج‌ شده و به بازارهايي همانند ارز و سكه وارد شود كه بخشي از نابساماني‌ها در اقتصاد كشور هم به اين موضوع مرتبط مي‌شود.

وي ادامه داد: ساخت و ساز مسكن نبايد دولتي شود و ساخت و ساز كشور بايد به سمت و سوي خصوصي سازي پيش برود.

هاشمي با اشاره به اقدام مثبت دولت در هدفمندي يارانه‌ها و موفقيت در اجراي آن اظهار داشت:‌ بخش زيادي از انرژي در بخش ساختمان به‌ هدر مي‌رود كه با توجه به هدفمندي يارانه‌ها بايد توجه ويژه‌اي به اين موضوع شود.

رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان ضمن انتقاد از عدم توجه به كيفيت در ساخت‌ و ساز و عمر كوتاه ساختمان ها در كشور افزود: بايد نگاه کيفي به ساخت و ساز ساختمان ها در اولويت برنامه هاي دولت و بخش خصوصي باشد چرا که کاهش كيفيت بدون كار كارشناسي باعث هدر رفت منابع كشور مي شود.

وي ضعف در اجرا، برنامه‌ريزي و مديريت را از دلايل افت كيفي ساختمان ها دانست و گفت: بايد تلاش كرد با برنامه‌ريزي درست، مقدمات اجراي صنعتي‌سازي ساختمان به‌خوبي دنبال شود تا در آينده اي نزديك شاهد استاندارد بودن و ارتقاء كيفي صنعت ساختمان در كشور باشيم.

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.