۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲

آشی که شازده بپزه بهتر از این در نمیاد

کد خبر : ۵۵۴۴۱

به گزارش صراط کیهان در بخش "خبر ویژه" نوشت: "تشدید اختلافات، تنها دستاورد نشست گروه های اپوزیسیون در استکهلم بود". ،این مطلب را ابراهیم حسین بر از مخالفان مقیم خارج در وبلاگ خود مورد تأکید ‏قرار داده و درباره نشست استکهلم که با میانداری برخی سلطنت طلبان مرتبط با ‏رضا ربع پهلوی (نظیر شهریار آهی) انجام شد، نوشت: تلاش اپوزیسیون در ‏استکهلم، بدون آنکه به ائتلاف نیروهای سیاسی مخالف جمهوری اسلامی و صدور ‏بیانیه ای مشترک منجر شود، با شکست و البته اعتراضات وسیعی منجر شد.

وی می افزاید: بی بی سی فارسی در برنامه ای سعی نمود، رشته های دشمنی و ‏عداوت میان طیف های مختلف اپوزیسیون را به همبستگی و اتحاد بیشتر سوق دهد، ‏اما متأسفانه همان گونه که انتظار می رفت در این گفتگو نیز اختلافات و چنددستگی ‏اپوزیسیون بیش از پیش آشکار گردید.

چنانچه مجری بی بی سی در ابتدای برنامه ‏اظهار داشت؛ معمولاً در جلسات قبل لااقل نشستی تشکیل می شد و بحث و جدل هایی ‏در می گرفت، بیانیه ای صادر می شد، بر سر این و یا آن موضوع اختلاف نظر ‏بروز می کرد و نهایتاً عمر آن اتحاد و ائتلاف به پایان می رسید، اما جلسه استکهلم از ‏یک نظر متفاوت است، جنجال و جدل و اختلاف نظر در مورد این جلسه قبل از ‏تشکیل شروع شده و بعد از آن هم ادامه پیدا کرد و البته هنوز هم ادامه دارد. نویسنده معتقد است: در چهارمین دهه از انقلاب و روی کار آمدن حکومت اسلامی، ‏اتحاد میان گروه های اپوزیسیون همچنان به یک چالش عمده تبدیل شده است. محسن ‏سازگارا به درستی می گوید که حداکثر توان ما باید صرف اختلاف افکنی در داخل ‏کشور باشد و از این طریق به اتحاد برسیم!

در همین حال روزنامه تلگراف درباره رضا ربع پهلوی سرمایه گذار ناکام نشست ‏استکهلم نوشت: ولیعهد ناکام شاه ایران که در ۱۷ سالگی به آمریکا رفت، می کوشد ‏نیروهای مخالف را متحد کند. او ۳۳ سال را در تبعید به سر برده و همین او را به این ‏نقطه رسانده که موافق براندازی با هر شیوه حکومتی جایگزین مشروطه یا ‏دموکراسی باشد.

رضا پهلوی می گوید هیچ انسان عاقلی باور نمی کند که می توان ‏رژیم را از ساخت سلاح اتمی بازداشت. گزینه نظامی به آنها برای مقابله به مثل ‏میدان می دهد. راه حل من ایجاد یک کنگره با شرکت مخالفان است.‏