۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷

نظر عادل درباره راي دادن خاتمي

وي در پاسخ به سوالي درخصوص شركت سيد محمد خاتمي در انتخابات اظهار كرد: معتقدم آقاي خاتمي كار درستي كردند كه در انتخابات و راي‌گيري شركت كردند.
کد خبر : ۵۵۴۹۴

غلامعلي حدادعادل درباره‌ي شاخص‌هاي مجلس نهم اظهار كرد: بايد قدري كفه قانون‌گذاري مجلس سنگين‌تر باشد.

به گزارش ايسنا نماينده مردم تهران در جمع خبرنگاران گفت: اگر بخواهيم مسيري براي پيشرفت و تعالي مجلس طراحي كنيم شاخص ما بايد اين باشد كه قانون‌گذاري محكم‌تر و دقيق‌تر صورت بگيرد و كاري كنيم كه نمايندگان با ديد ملي و آگاهي از مصوبات فرادستي و واقع‌بيني و تعامل بادولت و نه تقابل با دولت، كار قانون‌گذاري را دنبال كنند.

وي افزود: كار نظارت نيز بايد به صورت منطقي انجام شود.

حدادعادل در پاسخ به اين سوال كه آيا ساختار مجلس احتياج به تغيير اساسي دارد، اظهار كرد: به اعتقاد من شيوه‌ي انتخابات بايد تغيير كند، بايد كاري كنيم كه مردم به برنامه راي دهند و نه به اشخاص.

به گفته‌ي منتخب مردم تهران در مجلس نهم، مادامي كه اشخاص بخواهند با توان خود جلب راي كنند مشكلات زياد است؛ چرا كه بعد از انتخابات، نماينده تحت تاثير قول‌هايي كه براي جلب راي داده قرار مي‌گيرد و اين تاثيرپذيري در ايفاي وظايف نمايندگي اثرگذار است.

رييس مجلس هفتم در پاسخ به سوال ايسنا درخصوص احتمال كانديداتوري‌اش براي رياست مجلس نهم گفت: تصميم‌گيري براي رياست مجلس نهم با نمايندگان مجلس نهم است لذا بايد صبر كنيم تا مجلس آينده تشكيل شود.

وي در پاسخ به سوالي درخصوص شركت سيد محمد خاتمي در انتخابات اظهار كرد: معتقدم آقاي خاتمي كار درستي كردند كه در انتخابات و راي‌گيري شركت كردند.

حدادعادل در پاسخ به اين سوال كه اين موضوع چه تاثيري در جايگاه اصلاح‌طلبان خواهد گذاشت؟ گفت: اين موضوع حتما تاثيرگذار است و كار ايشان معنا دارد.

اين كانديداي جبهه متحد اصولگرايان ادامه داد: ايشان كاري كردند كه بعضي از كساني كه تا كنون از ايشان طرفداري مي‌كردند، آن را نپسنديدند ولي به اعتقاد من اين كار اقدامي درست بود.

وي درباره‌ي موضوع اخلاق انتخاباتي و رعايت آن از سوي كانديداها، با بيان اين‌كه در اين انتخابات نسبت به گذشته وضع قدري بهتر بود، تصريح كرد: اگرچه برخي بي‌اخلاقي‌هايي هم صورت گرفت اما وضع در مقايسه با گذشته بهتر بود، به گفته‌ي فيلسوفي، با هر نوزادي كه به دنيا مي‌آيد مقداري چرك و خون هم به دنيا مي‌آيد، در تولد مجلس نهم نيز مقداري چرك و خون به دنيا آمد كه البته طبيعي است.

حدادعادل با بيان اين‌كه عصبانيت‌هاي موضعي و موقت را بايد تحمل كرد، در مورد اعتراض برخي كانديداها نسبت به نتايج گفت: اين حق آنهاست كه اگر سندي دارند كه دليل بر وقوع تخلفات است به مراجع مسوول تسليم كنند، اين يك راه قانوني است كه ما در انتخابات 88 نيز آن را بيان كرديم.

منتخب مردم تهران در مجلس نهم در عين حال از همه‌ي پيروزشدگان و راه‌نيافتگان به مجلس نهم خواست كاري نكنند كه شيريني حضور مردم به كامشان تلخ شود.

وي حضور مردم را اميدواركننده، اطمينان‌بخش و سبب اقتدار نظام دانست و تاكيد كرد: اين حضور هم در داخل، مردم را به آينده اميدوارتر كرد و هم به دوستداران انقلاب در جهان و نيز به دشمنان انقلاب پيام داد.

به گفته‌ي حدادعادل، مردم نشان دادند كه انتخابات را مثل انقلاب خودشان اداره مي‌كنند.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس يادآور شد: مردم گام اول را امسال در 22 بهمن ماه برداشتند و گام دوم را در 12 اسفندماه.

وي درخصوص سلامت انتخابات اظهار كرد: در تهران هيچ نشانه‌اي از وقوع تخلف و تقلب نديدم، در شهرستان‌ها كه موضوع جنبه‌ي طايفه‌اي و محلي پيدا مي‌كند كمابيش تخلف وجود دارد كه شوراي نگهبان به آن رسيدگي مي‌كند.

اين عضو جبهه متحد اصولگرايان درخصوص سياست اين جبهه براي مرحله‌ي دوم انتخابات گفت: هنوز با دوستان خود مشورت نكرده‌ايم كه سياست كلي ما براي مرحله‌ي دوم چه باشد، در اين‌باره بعد از اين مشورت خواهيم كرد.

حدادعادل درباره‌ي طرح سوال از رييس‌جمهور تاكيد كرد: اين موضوع را حق مجلس مي‌دانم و اگر با نيت ايفاي وظايف نمايندگي باشد كار غلط و عجيبي نيست ولي اگر با نيت تبليغات و انگيزه‌ي سياسي باشد مردم متوجه مي‌شوند و واكنش نشان مي‌دهند.

وي در مورد روال قانوني براي ادامه‌ي مسير در طرح سوال از رييس‌جمهور اظهار كرد: رييس‌جمهور در مجلس توضيحات خود را ارايه مي‌كند، اين مطلب در آيين‌نامه دنباله ندارد و توضيحات رييس‌جمهور احتياج به راي‌گيري در مجلس ندارد.

حدادعادل افزود: بايد صبر كنيم ببينيم رييس‌جمهور چه توضيحي خواهد داد.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس در پايان درخصوص افزايش بودجه‌ي بخش فرهنگي در لايحه بودجه 91 با بيان اين‌كه بهتر است از افزايش بودجه صحبت نكنيم تصريح كرد: طبق تجارب سال‌هاي پيشين بين تصويب و تخصيص بودجه فاصله‌ي زيادي بوده است، لذا نبايد به تصويب دلخوش باشيم.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
توی تیتر بنویسید حداد عادل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
ما رو بگو که گفتیم فردوسی پور چی گفته
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۳
۰
عادل فردوسی پوره!...........