۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸

ترسوترین نخست‌وزیر اسرائیل‌کیست؟

کد خبر : ۵۵۴۹۵

سفیر اسرائیل در انگلیس گفت: نتانیاهو ترسو ترین نخست وزیر تاریخ اسرائیل است ، او از لیبرمن حساب زیادی می برد و خوش گذرانی های او بر نتانیاهو تاثیر گذاشته است.
 
به گزارش صراط به نقل از محدوده، نشریه معتبر "بنهیوت پالیسی" چاپ اسرائیل طی مصاحبه ای با «عوزی آراد» مشاور عالی سابق نتانیاهو، ابعاد جدیدی از وحشت سران رژیم صهیونیستی در رابطه با وقوع انقلاب های عربی و قدرت گرفتن ایران در منطقه را فاش کرد.

سفیر اسرائیل در انگلیس در این رابطه به "بنهیوت پالیسی" گفت: نتانیاهو ، از شروع انقلاب های عربی بسیار خوشحال به نظر می رسید اما چندی نگذشت که با سقوط حسنی مبارک عقب نشینی کرد و اوضاع را بر خلاف خواسته های خود دید.

این مامور سابق موساد هم چنین ادامه داد: ترس در چهره نتانیاهو همواره شکل گرفته است ؛ او دائما از من درخواست کمک می کرد و پشت سر هم جلسه های چند ساعته ای را تشکیل می داد ؛شاید در روز سه یا چهار بار با امریکا تماس بر قرار می کرد و اوضاع را با سران امریکا می سنجیدند.

رئیس سابق مرکز پژوهش های سیاست خارجی اسرائیل ضمن اشاره به حوادث سال 2006 در جنگ با لبنان ، سقوط ارتش اسرائیل به سراشیبی ضعف را دلیل ندانم کاری های نتانیاهو عنوان کرد و گفت : جنگ 33 روزه یک واقعه باور نکردنی بود؛ شرایط آن روزها طوری بود که ما باید بنیان های ارتش را مستحکم می کردیم اما اولمرت به فکر تقویت ارتش نبود ، پس از این که نتانیاهو بر سر کار آمد سربازان اسرائیلی روز به روز افسرده تر و ناتوان تر می شدند به همین دلیل من بارها به نتانیاهو گفتم نباید ارتشمان ضعیف شود اما او باز هم به تقویت ارتش توجهی نمی کرد.

سفیر اسرائیل در انگلیس با بیان این که بارها به نتانیاهو درباره ایران و قدرت گرفتن روزافزون این کشور در منطقه هشدار داده بودم ، افزود: نتانیاهو ترسو ترین نخست وزیر تاریخ اسرائیل است؛ او از لیبرمن حساب زیادی می برد و خوش گذرانی های او بر نتانیاهو تاثیر گذاشته است.

«عوزی آراد» که خود را مخالف سیاست های نتانیاهو می داند در پایان این مصاحبه به خبرنگار بنهیوت پالیسی گفت: نتانیاهو نمی داند با ایران چطور برخورد کند و این درست همان چیزی است که من بارها به او گوشزد کرده بودم ؛ سیاست های غلط او اسرائیل را به انزوای بیشتری می کشاند و من به عنوان یک راست گرا این عقب نشینی را مساوی با نابودی اسرائیل می دانم.

لازم به ذکر است که عوزی آراد از جمله راست گراهای افراطی است که سال گذشته و پس از حوادث ژانویه در مصر به دلیل اختلاف های زیاد با اندیشه های نتانیاهو از سمت مشاور عالی او استعفا داد و با دسیسه لیبرمن به خارج از مناطق اشغالی منتقل شد ؛ آراد هم اکنون سفیر اسرائیل در انگلستان است.