۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰

ایران در کره شمالی آزمایش اتمی کرده!

این روزنامه آلمانی منبع گزارش خود را « منابع امنیتی غربی » اعلام کرده و می نویسد که این آزمایش هسته ای در حقیقت ارزیابی دستگاههای امنیتی آمریکا که معتقدند ایران در حال تولید سلاح هسته ای نیست را نقض می کند.
کد خبر : ۵۵۶۲۹
به گزارش صراط به نقل از بازتاب، مطبوعات  آلمان مدعی شدند  دولت های ایران و کره شمالی در مورد انجام چند آزمایش هسته ای در اوایل سال ۲۰۱۰ همکاری کرده اند.

روزنامه آلمانی « دی ولت » نوشت که ایران در اوایل سال ۲۰۱۰ حداقل یک مورد آزمایش هسته ای تسلیحاتی را در کره شمالی انجام داده است.

این روزنامه آلمانی منبع گزارش خود را « منابع امنیتی غربی » اعلام کرده و می گوید که این آزمایش هسته ای در حقیقت ارزیابی دستگاههای امنیتی آمریکا که معتقدند ایران در حال تولید سلاح هسته ای نیست را نقض می کند.

روزنامه آلمانی « دی ولت » ادامه می دهد:شواهد مربوط به انجام آزمایش هسته ای در خاک کره شمالی برای اولین بار در اوایل ماه فوریه در نشریه علمی « نیچر» ( طبیعت ) منتشر شده است. براساس این گزارش یک دانشمند فیزیک هسته ای در سوئد به نام « لارس اریک دی گیر» شواهد مربوط را بررسی کرده که نشان می دهند در بخشی از خاک کره شمالی اشعه ایزوتوپ که معمولا محصول انفجار بمب های اورانیومی است وجود داشته است.

پس از یک سال تحقیق این دانشمند سوئدی به این نتیجه رسید که در ماههای آپریل و مه سال ۲۰۱۰ دو انفجار هسته ای کوچک در خاک کره شمالی انجام شده است که قدرت انفجاری آنها معادل ۵۰ تا ۲۰۰ تن دینامیت بوده است.

در بخش دیگری از گزارش روزنامه آلمانی « دی ولت » خاطر نشان می شود که نوع و تناسب اشعه ایزوتوپ که در این موارد تشخیص داده شده نشان می دهد که هدف کره شمالی از انجام این آزمایش ها تقویت میزان تخریب سلاح های هسته ای این کشور بوده است.