۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵

ابتكاری هولناك برای تجربه ترس+عکس

کد خبر : ۵۵۷۰۷

به گزارش صراط یك مهندس لیتوانیایی در طرحی عجیب، هولناك و مورد انتقاد، ترن هوایی مرگباری طراحی كرده كه‌ در آن مسافران، پس از آنچه كه وی «تجربه لذت و ترس»! خوانده، كشته می‌شوند.
بر اساس طرح ارائه شده برای ترن هوایی هراسناك اوتانازی با نام «Madcap»، جان یك انسان پس از سفر با این ترن، با رضایت او گرفته می‌شود!
«تریولیوناس اوربوناس» از رویال كالج هنر لندن، این مفهوم را برای ارائه یك مجموعه تجربیات از شادی تا هیجان و ترس و در نهایت بیهوشی مسافران طراحی كرده است.




شبیه‌سازی چهره‌های مسافران از هوشیاری تا خواب‌آلودگی و سرانجام مرگ درپی كمبود اكسیژن در مغز طی سواری در ترن

مسافر در زمان حركت در سرعت 100 متر در ثانیه در اثر فقدان اكسیژن در مغز خواهد مرد.
اوربوناس از زمان كودكی در حوزه پاركهای شهربازی شركت داشته و خود را معمار و مهندسی كه كارش هنری و فلسفی است، می‌داند.
وی این سفر مرگبار را حاصل پیوند تحقیقات پیشرفته میان‌رشته‌ای در پزشكی فضایی، مهندسی مكانیك، فناوری‌های مواد و گرانش، خوانده است.



طراحی اوربوناس از سخنان جان آلن، رئیس سابق شركت ترن سازی Toboggan فیلادلفیا الهام گرفته كه یكبار گفته بود: ترن هوایی غایی، زمانی ساخته شده كه 24 مسافر را سوار كرده و در بازگشت همه مرده باشند!
این مفهوم سورئالیستی با انتقاد یك سازمان مبارزه با اوتانازی روبه‌رو شده كه این مفهوم را برخوردار از كاربری‌هایی برای سوء‌استفاده خطاب كرده است.




این سازمان تاكید كرده كه نمی‌توان زندگی یك انسان را به بهانه خوشی از او گرفت و با این شیوه، آخر احساسات مسافر احتمالا سرگیجه و وحشت طاقت‌فرسا خواهد بود..
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۳
۱
مگر سادیسم داره؟!