۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
علیرضا فرقانی*

شورای عالی فضای مجازی را خرج خود نکنید

حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در ایران 32 درصد است که پیش بینی می شود این میزان نفوذ در 4 سال آینده به 70 درصد برسد.
کد خبر : ۵۵۸۱۷
درحال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در ایران 32 درصد است که پیش بینی می شود این میزان نفوذ در 4 سال آینده به 70 درصد برسد.
حرکت مدبرانه رهبر انقلاب مبنی بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی در 3 بخش سخت افزاری، نرم افزاری و محتوا با هدف دیده بانی، کنترل و هدایت افکار عمومی در فضای مجازی؛ حکایت از تاثیرگذاری غیرقابل پیش بینی این فضا بر تحولات آینده ایران دارد.
جو غالب فضای مجازی خط تعلیق ارضا را برای تاثیرگذاری بر قلب مخاطب و جلب نظر افکار عمومی دنبال می کند و تنها 20 درصد محتوای آن برای جذب نخبگان به صورت علمی و با هدف اقناع و تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب ارائه می شود.
در این راستا بایستی این شورا؛ تمام فضای مجازی را به مثابه سیستمی واحد در نظر بگیرد و به تعریف نقاط آسیب پذیر آن اعم از ضعف (بیرونی) و نیاز (درونی) پرداخته و نقاط قوت را برای پوشش آسیب ها و مسدود کردن راه های ورود تهدید شناسایی و اعمال کند تا از بروز بحران های احتمالی پیشگیری شود.
اما بیم آن می رود که برخی افرادی که در کسوت اشخاص حقوقی در این شورا ورود پیدا کرده اند به اعمال نفوذ به نفع جریان(گروهی-فکری) خود بپردازند و از کوچکترین انتقادی به خشم آیند و حکم رهبری را نابجا و در راستای منافع خود خرج کنند.
امید است که افراد ذی نفوذ در کنار افراد ذی صلاحی که بواسطه حکم رهبر معظم انقلاب وارد این شورا شده اند، پس از درک مطالبات رهبری در منویات ایشان؛ تنها به اجرای آن پرداخته و به جای حفظ کیان خود ، حفظ نظام را تنها معیار اقداماتشان قرار دهند .
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۶:۳۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
۰
۱
چرا ریاستش را دادن رییس جمهور خوب بود مدیریت این شورا را به مدیر جمهور می سپردند و در انتخابات امسال فتنه گران و جریان انحرافی دست به دست هم دادند تا پیروز شوند و اصولگرایی هم مرده بود ولی ولایت ورق را برگرداند و با مطرح کردن شایسته سالاری به جای حزب و جبهه و قوم و شهر سالاری و اصلح کمر دشمن را شکست و الهی امبن و به همین دلیل انها را میبینم که در فرم ........... واژه قومیت را وارد کرده اند و میخواهند کاری که با افغانستان و پاکستان کردند که اورانیم ضعیف شده تا خانه انها امده و هنوز توی سر هم میزنند ما هم مانند انها بشویم ولی ما نخواهیم گزاشت و یا ما ایرانی هست[
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
چون ایران با کره شمالی که سعی داریم ازش الگو برداری کنیم مقایسه کردم زورتون اومد و نظرمو منتشر نکردید یا دلیل دیگه داشت !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
۲
۱
آقای قربانی شما بسیارکوچک تر آنی که بخوای رو انتخاب امام خامنه ای نظری بدی اگه به کم و کسری تو زندگی خوردی حقی نداری با تحلیل های پوچ و آبکی خودت و رئیس عقب مونده تو ثابت کنی زور نزنید مردم نشان دادند شماها نمیخوان
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۱
۰
اخمو!
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم