۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴

چطور با لکه های مزاحم بجنگیم؟

ممکن است بر اثر اتفاقاتی موادی روی فرش یا مبل بریزد و ایجاد لکه کند. برخی از این لکه ها به راحتی پاک می شوند اما برخی دیگر به خاطر موادی که دارند به راحتی پاک نمی شوند. برای پاک کردن هر لکه راهکاری وجود دارد که باید آن را بدانیم.
کد خبر : ۵۶۰۶۱
به گزارش صراط  به نقل از  مشرق، برای پاک کردن لکه های متفاوت روش های متفاوتی نیز وجود دارد. در اینجا چند روش را برای پاک کردن لکه های متفاوت به شما پیشنهاد می دهیم:

روغن بچه:

در خانه های که بچه های کوچیک دارند از این لکه زیاد می بینید . برای پاک کردن این لکه ها می توانید از مایع های ظرفشویی استفاده کنید. تنها کافی است تا مایع را بر روی لکه ها ریخته و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از پودر رختشویی آب گرم لکه را پاک کنید. در صورت رفع نشدن لکه می توانید این کار را تکرار کنید.



چسب:

چسب ها از جمله سمج ترین لکه هایی هستند که می توان از آن ها نام برد. این لکه ها می توانند فرش شما را از بین ببرند و بسیار مزاحم هستند. برای پاک کردن این لکه ها ابتدا به اندازه یک قاشق غذاخوری مایع تمیز کننده با pH متوسط را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید و همچنین می توانید مقداری نیز آمونیاک به آن اضافه کنید تا چسب ها را به راحتی بتوانید پاک کنید.



تنباکو و نیکوتین:

برای پاک کردن این لکه ها باید از گلیسرین استفاده کنید. در ابتدا مقداری از گلیسرین را روی محل مورد نظر بریزید و به آرامی آن را تمیز کنید سپس دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و برای نیم ساعت آن را روی محل بگذارید سپس آن را بشویید. این کار باید تمام لکه های حاصل را از بین ببرید.




لکه های ناشناخته:

گاهی اوقات ممکن است تا با لکه های روبرو شوید که از توع آن ها اطلاعی ندارید. این لکه ها را ابتدا باید با آب و مواد شوینده تمیز کنید و سپس با اب ولرم آن را بشویید. درصورت پاک نشدن این لکه شما می توانید از آمونیاک نیز در پاک کردن این لکه ها کمک بگیرید ولی مواظب باشید تا به اندازه زیاد از آن استفاده نکنید.



آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.


برچسب ها: لکه