۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷

در اردوگاه اشرف چه مي گذرد؟

اعضاي اين گروهك همه کار می کنند. از خيانت به مردم ميهن خود با همپيماني با دشمن تا پیمانکاری جاسوسی برای کشورهای غربی به خصوص آمریکایی ها و دلالی نفتی برای رژیمهای دیکتاتور خاورمیانه و ترور ناجوانمردانه افراد موثر در كشور همه و همه از ويژگي هاي گروهكي است كه به اذعان محققان خارجي خطرناكترين گروهك فرقه اي و تروريستي است كه بايد مراقب آسيب هاي آن بود.
کد خبر : ۵۶۳۶۰
به گزارش صراط به نقل از مشرق؛ دقيقا 31 خرداد ماه 1360 بود كه شوراي مركزيت سازمان مجاهدين خلق(منافقين) كه روزگاري به عنوان یکی از گروه های مبارز زیرزمینی بر علیه شاه پهلوی فعالیت می کرد، عمليات مسلحانه عليه هموطنان خود را در دستور كارش قرار داد و با اين كار نام خود را در صدر ليست دشمنان مردم، ثبت كرد. انحرافات اين گروهك از سال 60 شروع نشده بود بلكه اعضاي آن در دهه 50 با وارد كردن گرايشات چپ ماركسيستي به درون سازمان؛ آن را به كج راهه رهنمون شدند. بررسي رفتارها و نوع عملكرد آنها در كمپ يا ارودگاه اشرف زاوياي مخوف و پنهان تفكرات اين گروهك تروريستي را آشكار مي كند.

اردوگاه اشرف كجاست؟
شهر اشرف یا اردوگاه اشرف آنطور که ساکنانش تروريست اش آن را می نامند، تقریبا در ۱۰۰ کیلومتری بغداد و ۸۰ کیلومتری مرز ایران در شرق عراق قرار دارد. این قرارگاه در سال ۱۳۶۵ و بعد از انتقال مرکز اصلی سازمان منافقين به عراق تأسیس شد. وقتي مسعود رجوي سر گرده منافقين براي اسكان در عراق با صدام حسين به توافق رسيد، قرار شد در دل ارتش عراق لشكري درست كند تا عليه ايران همكاري داشته باشند. به همين خاطر گوشه‌اي از اردوگاه «ما عسكر الخالص» در اختيار سازمان منافقين قرار داده شد تا نيروهاي سازمان منافقين تحت آموزش ارتش بعث عراق قرار گيرند مسعود رجوي اسم اين اردوگاه را نيز به ياد همسر اولش اشرف گذاشت، اشرف پس از انقلاب با مسعود رجوی سخنگوی کادر مرکزیت سازمان منافقين در آن روزگار ازدواج کرد. اشرف رجوی در ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ به همراه موسی خیابانی نفر دوم اين گروهک تروريستي در شرایطی که محل سکونت آنها در زعفرانیه، تهران توسط نیروهای انقلابی مورد شناسايي قرار گرفت، به هلاكت رسيد. البته ارتش عراق هرگز اين اسم را به كار نبرد و هميشه از نام «‌ما عسكر الخالص» استفاده مي‌كردند. اين اردوگاه، پمپ بنزين، تعميرگاه ماشين، درمانگاه، نيروگاه برق و خلاصه تمامي امكانات يك شهر را براي خود داشته است و متشكل مجموعه‌ای از خیابانها و ساختمانهای عمدتا کم ارتفاع، این اردوگاه را تشکیل می دهد. در اشرف، امکانات آموزشی، اجتماعی، ورزشی و حتی مراکز باغ وحش و خرید و دانشگاه نیز وجود دارد. موزه هایی نیز یادگارهای اعضای متوفی این سازمان را در خود نگه می دارند. طبق اطلاعات واصله در اشرف، قبرستان و مسجد نیز وجود دارد.

سكنه اشرف از كجا آمده اند
ساكنان اين اردوگاه مخوف را دو دسته از افراد تشكيل مي دهند و هر گروهي به شكلي وارد آن شده اند، دسته اول اعضاي سازمان منافقين كه در خارج از عراق ساكن بودند از سوي رهبران اين گروهك ملزم به حضور در اين اردوگاه شده اند، دسته دوم گروهي از اسراي ايراني حاضر در عراق بودند كه با حيله اعضاي گروهك منافقين و همكاري ارتش عراق جذب اين گروهك شده و به اردوگاه اشرف منتقل شده بودند. اردوگاه اشرف مكاني بود كادر رهبري منافقين توانست نيروهايش را در آن جمع كند و اساسا فرقه‌ها انحرافي همواره به دنبال مكاني هستند كه ايزوله از محيط خارج باشد، چرا كه نمي‌خواهند اعضايشان با محيط پيرامون ارتباطي داشته باشند و براي همين ساكنين اردوگاه اشرف ارتباط تلفني با بيرون نداشتند، اينترنت نداشته و ندارند. فقط اينترنت يا شبكه داخلي و تلويزيون مداربسته دارند، آنجا كسي موبايل ندارد.

در اشرف خانواده معنا ندارد
حدود دو دهه پیش، خانواده‌هایی که در این اردوگاه زندگی می‌کردند منحل شدند، زوج‌های متاهل به اجبار از هم طلاق گرفتند و بچه‌های آنان به خارج فرستاده شدند و بسیاری از آنان در حال حاضر با هواداران گروه در کشورهای غربی زندگی می‌کنند که سرگرم پرورش این کودکان براساس عقاید مجاهدین خلق هستند که ناظران بی طرف از آن به عنوان نوعی فرقه یاد کرده‌است. از نظر ايدئولوژي منافقين، ‌خانواده اولين دشمن است و ازدواج در بين آنها ممنوع و هيچ زن و شوهري جز مسعود و مريم رجوي در ساختار گروهك منافقين وجود ندارد.

خيانت به ميهن
اسناد غیر قابل کتمانی وجود دارد که گروهک منافقين از این اردوگاه به عنوان پایگاه اصلی حمله به خاک ایران در طول جنگ تحمیلی و با استفاده از همکاری نیروهای بعثی انجام داده است. عملیاتهای موسوم به چلچراغ برای تسخیر شهر مهران، فروغ جاویدان برای تسخیر استان کرمانشاه و بسیاری از حرکات ایذایی و تروریستی دیگر از داخل این پادگان برنامه ریزی و پشتیبانی می شده است. و از سوي ديگر اردوگاه اشرف به عنوان اصلی ترین پایگاه سرکوب شیعیان جنوب عراق و کردهای جدایی طلب شمال آن کشور در زمان رژيم صدام بكار گيري شده اند.

پايان مزدوري صدام
با سقوط ديكتاتور عراق مزدوري رسمي اعضاي گروهك منافقين براي رژيم بعث عراق پايان يافت و با به دست گيري قدرت توسط دولت مستقل عراق برخورد با اقدامات تروريستي اين گروهك را در دستور كار قرار داد و با وجودی که بیش از 16 هزار نفر از هموطنان ایرانی ما به دست گروهک منافقين مورد حمله قرار گرفته، به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند، اکنون دادگاه های عراقی به عنوان اصلی ترین مدعی جنایتهای منافقین در زمان حکومت صدام، آنها را تحت تعقیب قرار داده اند. دقيقا بهمن ماه سال 87 بود كه «موفق الربيعي» مشاور امنيت ملي عراق در نشست خبري مشترك به همراه سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ایران، گفته بوده كه در خصوص گروهك منافقين نيز تاكيد كرديم كه دولت عراق اين گروهك را كه در اردوگاه اشرف مستقر شده بود، گروهكي تروريستي و مجرم مي‌داند كه خيانت‌ها و جرم‌هاي زيادي عليه مردم عراق انجام داده و با اشاره به اينكه تمامي كشورهاي جهان اين گروهك را تروريستي مي‌دانند، عراق هم به عنوان بخش كوچكي از كشورهاي جهان، اين گروهك را تروريستي و مجرم مي‌داند و خواستار اخراج آنان است.

اخراج منافقين در پنچ مرحله
حال با گذشت چند سال از وعده مقامات عراقي براي اخراج اعضاي اين گروهك تروريستي از كشور عراق چندي پيش سید صادق الحسینی نایب رئیس شورای استان دیالی عراق گفته است كه طبق توافق صورت گرفته بین سازمان ملل و دولت عراق و شورای استان دیالی، اخراج منافقین از پادگان اشرف و رفتن آنها به کمپ لیبرتی به پنج مرحله تقسیم شده و در هر مرحله حتی نام عناصری که باید اشرف را ترک کنند مشخص شده است.
وی ادامه داد: منافقین همه سعی خود را برای مانع تراشی در این مسئله به کار بسته و افراد فریب کاری که در داخل پادگان اشرف حضور دارند با بازی با الفاظ دروغ پردازی می‌کنند. این مقام استان دیالی در ادامه ضمن تاکید بر انجام اخراج مطابق با جدول زمان بندی منظم و روشن اضافه کرد: فکر نمی‌کنم تمدیدی در کار باشد و این موضوع پایان یافته است. وقت کشی منافقین و درخواست آنها برای تمدید مهلت شاید چند روزی ادامه یابد اما هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.
صادق الحسینی در خصوص برنامه دولت عراق برای پی گیری قضایی آن دسته از سرکردگان منافقین که درباره آنها حکم قضایی صادر شده است، گفت: این موضوع صرفاً مربوط به دستگاه قضایی عراق است و به آن احترام می‌گذاریم. وی افزود: حتی اگر یک فرد خارجی و تحت پیگرد قضایی در عراق حاضر باشد، نمی‌تواند از بازجویی‌ها و تحقیقات بگریزد زیرا تا زمان حضور در عراق تحت سلطه دستگاه قضایی عراق خواهد بود. بر همین اساس هر یک از اعضای منافقین که مرتکب خلاف یا جنایتی شده باشد، متحمل تبعات قانونی جرائمش خواهد بود.

رويكرد دوگانه غرب با حقوق بشر
مخالفت با خروج كامل اعضاي گروهك منافقين از عراق و انتقال آنها به كمپ ليبرتي در حالي است كه طبق گزارش چند سال پيش گزارش انستیتوی تحقیقات دفاع ملی آمريكا (RAND) اين گروهك تروريست هستند اما شاهديم كه حال غربي ها با اتخاذ رويكردي دوگانه دست به حمايت از اعضاي اين گروهك تروريستي زده اند؛ با توجه به مطالبات عمومی احزاب و گروه‌های سیاسی و همچنین دولت و پارلمان عراق به‌نظر می‌رسد دولت عراق در اخراج اعضای این گروهک از اردوگاه اشرف جدی بوده و شرایط موجود به‌گونه‌ای است که ادامه فعالیت این اردوگاه در کشور اسلامی و شیعه عراق با توجه به روابط و مناسبات دو کشور ایران و عراق چندان به سود دولت عراق هم نیست؛ بنابراین اگرچه فشارهای خارجی علیه دولت عراق برای دادن مهلت بیشتر به ساکنان اردوگاه اشرف ادامه دارد اما دولت عراق همچنان خواستار اخراج فوری ساکنان این اردوگاه است. با توجه به رویکرد دوگانه غرب درخصوص موضوع حقوق بشر، طبیعی است که به‌رغم تمام جنایاتی که اعضای گروهک منافقین علیه افراد بی‌گناه انجام داده‌، همچنان دولت‌های مدعی حقوق بشر غربی خواهان حمایت از اعضای این گروهک باشند و کاملا مشهود است که عمده این حمایت‌ها در چارچوب فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران است؛ چرا که از نظر دولت‌های غربی منسجم‌ترین تشکیلات مخالف نظام جمهوری اسلامی، گروهک منافقین است و بنابراین تمام تلاش آنها بر این است تا این گروه از موقعیت جغرافیایی فعلی که نزدیک‌ترین مکان به مرزهای ایران است دور نشود؛ بنابراین طبیعی است که دولت‌های غربی بیشترین فشارها را به دولت عراق خواهند آورد تا مدت حضور آنها را در کشور عراق طولانی‌تر کنند.