۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹

خباز:مگر مجلس جای شوخی است!

وی با اشاره به اینکه بیش از 10 بار رئیس​جمهور از لفظ «شوخی» استفاده کرده، خطاب به لاریجانی افزود: او حق ندارد به مجلس توهین کند! مگر مجلس جای شوخی است!
کد خبر : ۵۶۳۸۷

خبرآنلاين: تذکرات نمایندگان به الفاظ و لحن کلام رئیس​جمهور همچنان ادامه دارد.

محمدرضا خباز نماینده کاشمر در تذکری، پاسخ​های رئیس جمهور به سوالات نمایندگان را غیر مستدل خواند و گفت: ایشان از برخی سوالات گذشت و برخی را که به زعم خودش مهمتر بود، را بیشتر عنوان کرد. او مثلا گفت: «من از کجا بدانم این پول​ها کجا خرج شده؟»! طبق قانون اساسی ایشان مسئول دخل و خرج کشور است. این چه حرفی است که می گویند «من چه می دانم این پول​ها کجا خرج شده است؟» اگر رئیس​جمهور نداند، از چه کسی باید بپرسیم؟ منظورشان چه بود که گفتند من باید از شما بپرسم این پول​ها کجا خرج شده است؟

وی با اشاره به اینکه بیش از 10 بار رئیس​جمهور از لفظ «شوخی» استفاده کرده، خطاب به لاریجانی افزود: او حق ندارد به مجلس توهین کند! مگر مجلس جای شوخی است! ما امیدمان به شما بود که جلوی حرف های او را بگیرید. نا امیدمان کردید. بعید بود که دومین شخص کشور از چنین لفظ هایی استفاده کند و به نمایندگان مردم توهین کند. هیات رئیسه باید طی بیانیه​ای از حقوق نمایندگان دفاع کند. ایشان نمایندگان را در پایان سخنانشان با الفاظی خطاب کردند که در شان این تریبون نیست آن را تکرار کنم و بگویم ایشان با چه الفاظی از نمایندگان نمره 20 می خواستند. {گفتنی است رئیس​جمهور در پایان سخنانش به نمایندگان گفت که اگر نمره ای کمتر از 20 به او بدهند، بی انصافی و نامردی است}

خباز در ادامه سخنانش در اعتراض به اینکه چرا رئیس جمهور به مدرک تحصیلی نمایندگان اهانت کرده و گفته که با شاسی مدرک گرفته​اند، گفت: این سوال را آقای مطهری پیگیری می کردند که مدرک دکترا دارند و این برای همه مسجل است. این چه اهانتی بود که به ایشان شد؟
لاریجانی در پاسخ به وی گفت: مجلس احتیاجی ندارد که کسی زیر بغلش را بگیرد! احتیاجی هم به تعریف از کسی ندارم و چنین مجلسی را هم نمی خواهیم. یک عمل دموکراتیک خوب انجام شد. ممکن است ما برخی نظرات ایشان را نپسندیم. من هم برخی الفاظ را نپسندیدم و اینجا جای شوخی نیست، جای بحث جدی است. ولی ما با محتوا کار داریم که این کار برای اول بار در کشور انجام شد.

رئیس مجلس به بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور نیز انتقاد کرد و گفت: اینکه گفتند با شاسی کسی مدرک گرفته، حرف درستی نبود و جایگاه این حرف ها در مجلس نیست. او برای آرام کردن نمایندگان معترض گفت: شما سوالی کردید و رئیس جمهور هم پاسخ دادند. به محتوای کار نگاه کنید و از حواشی بگذرید.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱
۱
شماها یه عمریه فقط در مجلس شوخی می کنید نه کار این هم روش یکشنبه سیاه طرح نظارت بر نمایندگان و ... که یادتان نرفته
ارشیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱
۱
خباز عزیز آب را بریز ان جایی که می سوزد ....
سید(عاشق رهبروالسلام)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱
۱
آخه استاداون هم سوال بود شماهاکه جرات نداشتیدکه ممدتمدن حرف بزنیدچه برسدسووووال!
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱
۱
مثل اینکه آقای ......... شما را خیلی سوزانده بد جوری سوختی ها ها ها
فرهاد کامران نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۱
۱
عاقلان دانند که برای این آقا هبچ چیز در این مملکت اهمیت ندارد