۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴

برنامه‌ای برای استفاده ازفضای مجازی

کد خبر : ۵۶۶۴۱
به گزارش صراط به نقل از پایگاه 598، ایجاد شورای عالی فضای مجازی از سوی مقام معظم رهبری تحلیل های فراوانی را به وجود آورد.فضای وب به دلیل گسترش روزافزون و انعطاف بالای آن فضای مهمی را برای تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی به وجود آورده اما این مهم زمانی به وقوع خواهد پیوست که مدیریتی درست در این زمینه داشته باشیم.شورای عالی فضای مجازی گامی مهم به همین سوی است.بدین منظور گفتگویی را با جناب دکتر محمدی مدیر کل امور بین الملل شواری عالی انقلاب فرهنگی و کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام داده ایم که به شرح ذیل است:


با توجه به تشکیل شورای عالی فضای مجازی، اهداف و دلایل تشکیل این شورا را چه می دانید؟


همان طور که استحضار دارید، فضای مجازی در تضعیف و یا قدرت کشور ها به صورت نرم تاثیر گذار است. چنانچه که شاهد هستیم، در سوریه یک اتفاقی در حال وقوع است که در فضای مجازی دشمنان و معاندین آن رژیم، تصویری غلط از آن را به جهان نشان می دهند و منعکس می کنند.

با توجه به اینکه مردم دنیا نمی توانند از نزدیک شاهد حوادث سوریه باشند، در فضای مجازی با دیدن تصاویری که از سوی برخی از کشور ها و با هدف تخریب و بحران سازی این کشور منعکس می شود، متاثر می شوند. حتی بسیاری از مردم خود سوریه، اخبار کشور خود را از فضای مجازی دنبال می کنند.
فضای مجازی در حال حاضر، هم برای ما فرصت محسوب می شود و هم تهدید؛ ما می توانیم از این فضا برای تبلیغ و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) که همان اسلام عدالت محور، ظلم ستیز و اسلام پابرهنگان است، استفاده کرده و افراد مختلفی را به گفتمان خود جذب کنیم. در غیر اینصورت، دشمانان ما از این فضا استفاده می کنند و در حال حاضر نیز شاهد هستیم که آنان در استفاده از ماهواره ها و سایت ها برای تخریب گفتمان اسلام به خوبی عمل می کنند.

لذا با توجه به اینکه این فضا توانست یک انقلاب در حوزه ارتباطات به وجود آورد، رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کنترل دشمنان در این فضا و گسترش اسلام ناب محمدی دستور این شورای عالی را صادر کردند.


آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.