۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱

حاشيه هاي دادگاه فساد اقتصادي

درحالي كه دادگاه به پايان رسيده بود و متهمين درحال خروج از دادگاه بودند مادر م. الف با گريه و زاري از سالن خارج شد و مي گفت مگر فرزندان من چه كرده اند؟
کد خبر : ۵۶۶۶۹

باشگاه خبرنگاران: سومين جلسه دادگاه رسيدگي به متهمان پرونده فساد اقتصادي امروز در دادگاه انقلاب برگزار شد.

سومين جلسه دادگاه رسيدگي به متهمان پرونده فساد اقتصادي امروز در دادگاه انقلاب برگزار شد.

اين جلسه با حاشيه هاي جالبي همراه بود.

 *مديران بانكي پايگاه خارج از كشور هم دارند

نماينده دادستان درپاسخ به وكيل مدافع س.م گفت: طبق صحبت هايي كه با مديران بانكي داشتم انگار مديران بانكي پايگاه خارج از كشوري هم براي خود دارند.

نماينده دادستان در پاسخ به برخي وكلاي مدافع ميان سخنان وي برخي آمار را بالا و پايين مي كردند گفت: شتر را با بارش بردند حال شما دنبال سوزن مي گرديد.

* شروع جالب توجه اظهارات س.م

متهم س.م اظهارات خود را با اين آيه توكلت علي الله شروع كرد و گفت: عيدي ميليوني سال اول را كه به من پيشنهاد شد قبول نكردم اما چون عضو هيئت امناي مسجد امام صادق (ع) در كيش هستم اين عيدي سال دوم را به نيت كمك به مسجد قبول كردم.

* گفتگوي جالب دونفره ميان قاضي سراج و متهم س.م

قاضي سراج در واكنش به اظهارات متهم سوم كه مي گفت كه عيدي ميليوني را به خاطر كمك به مسجد پذيرفته است گفت: اگر مسجد مي ساختي استغفار مي كردي حالا متهم س.م از اظهاراتي جالب توجه يازده تريليون بدهكاري بانك خود را به عنوان دور زدن به تحريم ها و كمك به اقتصاد كشور عنوان مي كند و مي گويد ما قصد خدمت به كشور را داشتيم.

متهم س.م درحال ارائه دفاعيات خود بود گفت من به عنوان مدير نمونه كشوري انتخاب شديم و معلوم نيست كه آقاي خاوري كجاي دنيا نشسته و به ريش من مي خندد.
 
وكيل مدافع م. الف كه معتقد بود چند روزي است كه از امضاي حكم وكالت توسط متهم م. الف مي گذرد اما اين حكم ضميمه پرونده نشده است.

نماينده دادستان گفت: پرونده فساد بزرگ بانكي را خدمت مراجع عظام تقليد ارائه كرديم و در مورد حكم س.م معتقد به افساد في الارض بودند.

در همين ميان وكيل مدافع م.الف با كسب اجازه از محضر دادگاه پشت تريبون آمد و گفت: آيا نوشتيد كه 17هزار نفر كارمند حقوق از موكل من مي گرفتند.

قاضي سراج نيز گفت: تمامي حقوق كارمندان را خود ترابري پرداخته است نه موكل شما.

* اعتراض و شيون مادر م.الف به محضر دادگاه

درحالي كه دادگاه به پايان رسيده بود و متهمين درحال خروج از دادگاه بودند مادر م. الف با گريه و زاري از سالن خارج شد و مي گفت مگر فرزندان من چه كرده اند؟

* قاضي سراج: دادگاه بعدي فقط با حضور متهميني كه به اتهام آنان رسيدگي مي شود برگزار خواهد شد.

قاضي سراج كه بي نظمي ها و تقابل وكلاي مدافع با نماينده دادستان را مي ديد گفت: دادگاه بعد فقط با حضور متهميني كه قرار است به اتهام آنان رسيدگي شود برگزار خواهد شد.