۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۷

هشدارهای نوروزی پلیس

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شگرد سارقان برای دستبرد به خانه ها گفت: تعداد گشتهای پلیس برای جلوگیری از سرقت خانه در تعطیلات نوروز افزایش می یابد.
کد خبر : ۵۶۶۸۸

سرهنگ عباسعلی محمدیان با هشدار به شهروندان گفت: پلیس برای تامین امنیت خانه های شهروندان در تعطیلات نوروز در آمادگی کامل است تا مسافران نوروزی با خیالی راحت به سفر رفته و بازگردند. اما توجه شهروندان به نکات ایمنی می تواند نقش پیشگیرانه در وقوع سرقت داشته باشد.

استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب باعث می شود دزدان برای ورود به داخل خانه با تاخیر روبه رو شوند. بررسیهای پلیس نیز نشان می دهد این خانه ها کمتر مورد دستبرد قرار گرفته اند. مقابل پنجره ها و نورگیر، نرده های محافظ ایمنی نصب کنید. متاسفانه برخی شهروندان به قفل در پشت بام توجهی نمی کنند و این باعث شده دزدان از این راه وارد خانه ها شوند. بدین ترتیب با قفل کردن درهای پشت بام، دزدان را ناکام می گذارید.

سرهنگ محمدیان ادامه داد: وسایل قیمتی مانند طلا، جواهرات و اسناد را در محلهای امن و یا نزد بستگان مورد اعتماد قرار داده و آنها را در محلهای قابل دسترس نگهداری نکنید. همچنین هنگام مسافرت مدت زمان و مقصد سفر خود را به همسایگان مورد اعتماد اطلاع دهید تا در این مدت رفت و آمدها و تغییر نور در خانه را زیر نظر داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت گم کردن کلید خانه بلافاصله قفلها را تعویض کنید. از قرار دادن کلید در محلهایی مانند زیر جاکفشی، گلدان و سایر محلهای قابل دسترس به شدت خودداری کنید. زیرا دزدان پس از ورود به داخل ساختمان برای یافتن کلید احتمالی ابتدا سراغ این محلها می روند. در صورتی که اطراف خانه شما خالی از سکنه است و یا در مجاور آن مشغول کار ساختمان سازی هستند، لازم است از خانه خود مراقبت بیش تری به عمل آورید.


آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.



برچسب ها: نوروز پلیس