۲۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳

ماشین بازها بخوانند+تصاویر

کد خبر : ۵۶۷۶۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اتومبیل ها یک دنیای خاص برای خود هستند. گران ترین ، بزرگترین ، پرتولید ترین و بسیاری دیگر از " ترین ها " در این دنیا وجود دارد. اما گران ترین خودرو ها هم از جمله گروه بندی های مهم در جهان اتومبیل ها است. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با گران ترین خودروهای جهان آشنا کنیم.

Mercedes SLR McLaren
به جرات می توان از شرکت مرسدس بنز آلمان به عنوان یکی از مشهورترین و بهترین طراحان اتومبیل در جهان نام برد. محصولات این شرکت خودرو سازی همیشه جزء پرفروشترین محصولات در بازار جهان خودرو بوده اند. اما مدل " SLR McLaren " از شرکت مرسدس با یک موتور به حجم 5.5 لیتر و توان 626 اسب بخار مجهز شده است که شتاب 0 تا 100 در حدود 3.9 ثانیه و سرعتی در حدود 209 کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو به ارمغان می آورد. قیمت این اتومبیل در حدود 455 هزار دلار است.

Maybach 62
این خودرو به نوعی یکی از لوکس ترین و اشرافی ترین خودروهای موجود در این لیست است که عموما توسط مقامات رده بالای کشورهای جهان و افراد بسیار ثروتمند استفاده می شود. این خودرو بزرگ در بخش عقب از فضای کافی برای پذیریش چندین سرنشین را دارد. این خودرو توسط شرکت دایملر آلمان و بر پایه مرسدس بنز کلاس S ساخته شده است. این خودرو دارای یک 5.5 لیتری به قدرت 550 اسب بخار است و با قیمتی در حدود 385 هزار دلار به بازار عرضه شده است.

Rolls-Royce Phantom
مسلما نمی توان از خودروهای گران قیمت صحبت کرد و نامی از اتومبیل ساز مشهور انگلیسی یعنی شرکت رولز رویس نبرد. از سالهای بسیار دور تا به امروز این شرکت به ساختن اتومبیلهای گران قیمت و اشرافی مشهور بوده است. اما یکی از مشهورترین مدلهای ساخت این شرکت " فانتوم " یا شبح است. این خودروی اشرافی از یک موتور 6.8 لیتری به قدرت 453 اسب بخار بهره می برد و شتاب 0 تا 100 آن در مدت زمان 5.7 ثانیه بدست می آید. این خودرو با قیمت 320 هزار دلار به بازار عرضه شده است.

Lamborghini Murcielago
شرکت اتومبیل سازی لامبورگینی نیز یکی از کمپانی های مشهور اتومبیل سازی در جهان است که عمدتا به تولید ماشین های اسپرت می پردازد.مدل " Murcielago " از این شرکت به شکل دو در و دو سرنشینه با یک موتور 6.5 لیتری به قدرت 640 اسب بخار مجهز شده است و با قیمت 279 هزار دلار به بازار عرضه شده است.

Aston Martin Vanquish
شرکت اتومبیل سازی انگلیسی " Aston Martin " یکی از تولید کنندگان معروف خودروهای اسپرت گران قیمت در جهان است و مدل " Vanquish " از این شرکت نیز در فیلم سینمایی مامور 007 به عنوان ماشین شخصیت اصلی فیلم مورد استفاده قرار گرفت. این خودرو دارای یک موتور به حجم 5.9 لیتر به قدرت 460 اسب بخار است و سرعتی در حدود 328 کیلومتر بر ساعت دارد. این خودرو با قیمتی در حدود 255 هزار دلار به بازار عرضه شده است.