۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶

فرش قرمز کرونا دلتا!

فرش قرمز کرونا دلتا!
در روزهای اول شیوع کرونا در کشور، بسیاری از مراسمات به دست فراموشی سپرده شد و عروسی‌ها به شکل کاملا سنتی و عزاداری‌ها نیز کاملا بی سروصدا برگزار می‌شد.
کد خبر : ۵۷۳۳۹۲

با گذشت ۲ سال، باوجود همه این مرگ و میرها، کرونا دیگر ابهت خود را در بین مردم از دست داده و دیگر آن حال و هوا و ترس از کرونا دیده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، این روز‌ها با قدم گذاشتن به ماه مولود، خانواده‌ها در تلاش‌اند که در این ماه مبارک فرزندانشان را سروسامان داده و عروس و داماد‌ها نیز در تکاپوی تدارک مراسم عروسی هستند.

دیگر از ترس و دلهره‌های ابتلای عروس و داماد و یا آشنایان و دوستان به کرونا خبری نیست و گویی مردم با همه سختی‌هایی که کرونا هرروز به دنبال دارد به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.

صفحات مجازی را که بالا پایین می‌کنی، پیج آتلیه‌ها، مزون‌ها و آرایشگاه‌ها لبریز از حال و هوای عروسی در این روز‌ها است.

یکی از آتلیه‌های سطح شهر در گفتگو با ایسنا،  در رابطه با حال و هوای این روز‌ها می‌گوید: عروسی‌ها شاید دیگر مثل قبل جریان نداشته نباشد؛ اما باز با این حال به همان قوت خود باقی است.

می‌گوید: در اوایل شیوع کرونا شاید تالار‌ها و عروسی‌ها بسته شد؛ اما عروس و داماد‌ها حتی در آن شرایط سخت نیز بر ساخت کلیپ‌های فرمالیته اصرار داشتند و ما همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دادیم.

ادامه می‌دهد: عروسی‌ها شاید اکنون دیگر آن شلوغی و زرق و برق دوران قبل از کرونا را نداشته باشند؛ اما اکثر خانواده‌ها همچنان اصرار بر برگزاری عروسی‌ها دارند.

وی می‌گوید: شاید نظارت بر تالار‌ها همچنان ادامه داشته باشد و تالار‌ها دیگر رونق دوران گذشته را نداشته باشند، اما هستند کسانی که از این فرصت به نفع خود استفاده کردند و باغ‌های خود را به دور از چشم اماکن برای برگزاری عروسی به عروس و داماد‌ها اجاره دادند.

عروسی‌ها مضر یا ضروری؟

سمیرا دختری ۲۵ ساله، می‌گوید: حدود ۶ ماه است که عقد کرده‌ایم؛ از بچگی خود را در لباس عروس و در یک جشن آنچنانی تصور کرده‌ام حال نمی‌توانم به خاطر یک ویروس از رویاهایم دست بکشم! به هر حال روز مهمی است و تنها یک بار در زندگی آدمی اتفاق می‌افتد و در حال حاضر دنبال رزرو تالار عروسی برای برپایی جشن خود در زودترین زمان ممکن هستیم.

یاشار پسری ۳۰ ساله که می‌گوید: من علاقه‌مند به یک ازدواج ساده هستم، یک سال است که عقد کرده‌ام؛ اما خانواده همسر هم مصر به برگزاری عروسی هستند، هم ترس از ابتلای خود و آشنایان را دارند، به همین دلیل مجبور هستیم تا بهتر شدن شرایط مراسم را عقب بیندازیم.

رها دختری ۲۸ ساله نیز می‌گوید: برگزاری مراسم عروسی یکی از حیاتی‌ترین مسائل برای هر دختری است و تا به امروز منتظر همچین اتفاق زیبایی بوده‌ام و به هیچ‌وجه نمی‌توانم بیخیال گرفتن مراسم عروسی شوم.

متاسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است که بسیاری از زوج‌ها و خانواده‌ها در حال تدارک و برنامه‌ریزی جشن عروسی در ماه مبارک مولود هستند؛ این در حالی است که هرگونه سهل‌انگاری و نادیده گرفتن کرونا موجب عزاداری چندین خانواده خواهد شد.