۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰

نظرات‌ جالب ابوالفضل پورعرب درباره آوینی

مرتضي موهبت سينماي ايران بود و هست و خواهد بود و نامش تا هميشه در سينما جاودانه خواهد بود.
کد خبر : ۵۷۶۹۴

آويني فيلم: درباره ي شهيد بزرگوار آويني و نگاه خاص و منتقدانه او در سينما نظر "ابولفضل پورعرب" را جويا شديم كه او در اين باره گفت: به نظر من شهيد آويني بر مي گردد و با صدايش دوباره همه را بيدار مي كند. او با شهدا بر مي گردد.

وی افزود: شما نظر مخالفان را هم اگر درباره ي شهيد آويني بررسي كنيد بسيار از نام او با احترام ياد مي كنند وقتي مخالفان هم از يك نفر اينگونه تعريف مي كنند معلوم است كه اين شخصيت چه كسي است و منشش چيست.

پورعرب با بیان اینکه اين شهيد بزرگوار ساده و مقدس و پاك كار مي كرد تاکید کرد: مرتضي موهبت سينماي ايران بود و هست و خواهد بود و نامش تا هميشه در سينما جاودانه خواهد بود.

به گفته وی "يكي ديگر از امتيازات شهيد آويني صداقت بود او شايد مستقيم در سينما كار نمي كرد اما دوربين بدست بود و با آن صداي گيرا و جذابش بسيار خوب كار مي كرد و مجموعه هاي روايت فتح را بوجود مي آورد كه بسيار ديدني بوده است".

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه او نگاه منقدانه ي خوبي نسبت به سينما بود و يك منتقد تواناي سينما اظهار داشت: اگر بخواهم خودماني بگويم من نه جزء صنف مسلمانان سينما هستم نه جزء كافران اما نظرم درباره ي آويني اين است كه او يك بركت بود و زود پر كشيد رفت.

وی ادامه داد: البته به نظر من خوب شد كه زود پر كشيد و رفت و نماند تا اين روزها را ببيند كه يك سري آدم براي سكه شب عيد از 7 صبح تا 7 شب صف مي كشند. خوب شد رفت و نديد كه دشمن الان چه كار مي كند و چه حوادثي اتفاق مي افتد.

بازیگر سریال "تنهاترین سردار" گفت: مرتضي با آن نگاه خاص خودش به سراغ مذهبي ها مي رفت و حرف امام را تبييين مي كرد كه سينما اگر در آن فحشا نباشد هيچ مشكلي ندارد و بسيار خوب است و از اين نگاه در قشر مذهبي جامعه دفاع مي كرد.

وی با بیان اینکه يكي ديگر از خصوصيات آويني اين بود كه با موج حركت نمي كرد و موج سوار نبود و دنبال حقيقت بود خاطرنشان کرد: به نظر من اگر آويني امروز بود بر اين حوادث سكوت نمي كرد. او جانش كه عزيزترين چيز آدمي است را در راه عقيده اش داد وقتي رفت با آن نگاهش حرف مي زد انگار كه منتظر بود.

پورعرب با یادآوری اینکه شهید آوینی انتظار شهادت را مي كشيد و زيبا و آرام رفت افزود: من صداي پر و گيرايش را در برنامه هايش شنيده بودم اما هنگامي كه قيافه اش را ديدم باورم نشد.

بازیگر برتر جشنواره پانزدهم فیلم فجر در پايان درباره ي ارادت و احترام خود به اين شهيد بزرگوار گفت: من بعد از فوت خواهرم در فيلمي بازي نكرده ام و درحال حاضر پيگير كارگرداني يك فيلمنامه هستم اما مطمئن باشيد من در اولين فيلمي كه بازي كنم حتما از اين شهيد بزرگوار اسم خواهم برد.

درباره ي فيلم قلاده هاي طلا نيز نظر اين بازيگر توانمند را جويا شديم كه پورعرب گفت: من فيلم قلاده هاي طلا را كامل نديده ام و فقط بخش هايي از آن را ديده ام.

وی اضافه کرد: اما من از رفقاي قديمي ابولقاسم طالبي هستم و با او و سعيد سهيلي كار مي كردم. بايد به سينما بروم و كار را ببينم.