۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰

احضار مدیر عامل مترو به شورای شهر

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: درسال 90 تنها سه کیلومتر مترو به بهره‌برداری رسید که مدیرعامل مترو تهران باید در این رابطه توضیح دهد.
کد خبر : ۵۸۰۰۶
به گزارش صراط به نقل از مهر، حمزه شکیب در جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس طرح جامع حمل و نقل ترافیک باید سالی 22 کیلومتر مترو به بهره برداری برسد که در سالهای قبل 10 تا 12 کیلومتر به خطوط مترو افزوده می شد، گفت: در سال گذشته تنها سه کیلومتر مترو به بهره برداری رسید که یکی ایستگاه قیطریه به تجریش بود و دیگری ایستگاه بهشت زهرا(س) به کهریزک.

شکیب در ادامه با بیان این که متروی آزادی – اکباتان و خیابان چهار راه ولیعصر نیز آماده بهره برداری است گفت: این سوال مطرح است که چرا تا این اندازه کاهش دربهره برداری خطوط اتفاق افتاده است.

وی افزود: مدیر عامل شرکت متروی تهران باید در این رابطه توضیح دهد و گزارشها به گونه ای باشد که امکان تبادل نظر باشد.

شکیب با اشاره به اجرایی شدن طرح تفصیلی در پایتخت گفت: باید طرح تفصیلی برای مردم به طور شفاف توضیح داده شود و اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شاید برخی موارد این طرح بر اساس سلایق ما نباشد اما خودمان را متعهد به دیدگاه های موجود در طرح تفصیلی کنیم .

چمران در ادامه جلسه از شکیب خواست سوال خود را مکتوب به شورا برای ارسال به شهرداری ارائه کند.
همچنین شورا از مدیر عامل شرکت مترو تهران در خواست کرد گزارش خود را به شورا در خصوص عدم توسعه خطوط مترو در سال 90 ارائه کند.