۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

نگرانی صهیونیست‌ها از اقتدار ایران در مذاکرات وین

صهیونیست ها که نگرانی شان از اقتدار ایران در مذاکرات وین این روزها به اوج رسیده و شاید خود را برای پذیرش شکستی دیگر آماده کرده اند، با چرخش در مواضع گذشته خود مدعی شدند که برای پذیرش یک توافق هسته ای «خوب» میان ایران و گروه ۱+۴ آماده هستند.
کد خبر : ۵۸۰۲۱۳

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز گفت که تل آویو به طور خودکار با توافق هسته ای با ایران مخالفت نخواهد کرد، اما مدعی شد که قدرت های جهان باید موضع سخت تری در مذاکرات وین اتخاذ کنند.

نگرانی صهیونیست‌ها از اقتدار ایران در مذاکرات وین

به گزارش ایرنا، بنت با اذعان به اینکه یک رویکرد عملی را ترجیح می دهد، ادعا کرد: برخلاف سایرین، ما به دنبال جنگیدن به خاطر جنگ نیستیم، بلکه در تلاش برای دستیابی به نتیجه هستیم.

وی که سخت در تقلاست تا مواضع غرب در قبال مذاکرات وین را علیه ایران تشدید کند، مدعی شد که نتایج حاصل نخواهد شد مگر آنکه قدرت های جهانی، موضع بسیار سخت تری را در پیش گیرند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نتوانست خشم خود را از اقتدار ایران در روند مذاکرات وین در مقابل قدرتهای جهانی مخفی کند، مدعی شد: ایران از موضع ضعف در حال مذاکره است، اما متاسفانه جهان به گونه ای رفتار می کند که گویی ایران در نقطه قوت قرار دارد.

وی افزود: اسرائیل بی شک طرف توافق در وین نیست.

یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته در مصاحبه ای که روزنامه نیویورک تایمز با وی انجام داد، گفت تل آویو ترجیح می دهد قدرت های جهانی از مذاکرات هسته ای کنار روند به جای اینکه به «توافقی بد» با ایران دست یابند.

رژیم صهیونیستی از آغاز مذاکرات وین نارضایتی خود از این مذاکرات را پنهان نکرده و با لفاظی بدنبال ایران هراسی و فشار بر طرف های مذاکره کننده با ایران رفته است اما با این وجود تاکنون هشت دوره مذاکرات برای رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و راستی آزمایی آن بین مذاکره کنندگان ارشد ایرانی و طرف های مقابل انجام شده است.

دور هشتم مذاکرات از دیروز (دوشنبه) در وین آغاز شده و طبق برنامه اعلام شده امروز (سه شنبه) کار روی موضوع رفع تحریم ها و سازوکار راستی آزمایی آن شروع می شود.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم