۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

اومیکرون در اروپا و آفریقا رکورد زد

ویروس اومیکرون کاملا به ویروس غالب در قاره اروپا تبدیل شده است.
کد خبر : ۵۸۰۲۵۶

ویروس کرونا در قاره اروپا رکورد زد و تمامی‌کشورهای این قاره اکثر مبتلایان به این ویروس دچار هستند.

اومیکرون در اروپا و آفریقا رکورد زد

به گزارش جام جم آنلاین ، در شرایطی که اومیکرون به شدت در حال پیشروی و درگیر کردن مردم بیشتری به خود است بسیاری از کشورها اعمال محدودیت ها و تزریق دوز سوم را در دستور کار قرارداده اند.

در چین شهر ژیان نخستین هفته قرنطینه خود را پشت سر گذاشت، در برخی از نقاط قرنطینه به اندازه ای سفت و سخت است که افراد حق خارج شدن از خانه خود را ندارند.

در آلمان وضعیت بسیار بحرانی است که در 24 ساعت اخیر بیش از 400 نفر جان باختند که البته مشخص نیست از این قربانیان کسی به د لیل اومیکرون جان داده است یا خیر.

در دانمارک از هر 100 هزار نفر هزار و 612 نفر کرونا دارند.

آمریکا بدترین وضعیت ابتلا را دارد و در مدت نزدیک به دو سال همه گیری بدترین و بیشترین رکورد ابتلای روزانه ثبت شد؛ بیش از 512 هزار مورد مثبت.

ماریا ون کرخوف، اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی و مسئول فنی سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که مردم به هیچ عنوان نباید اعداد به افزایش کرونا را نادیده بگیرند. پیش از این نیز سازمان جهانی بهداشت بیانیه دیگری داده بود مبنی بر اینکه اومیکرون در صورت پیشروی سیستم های بهداشتی را بیشتر و سریع تر به سمت فرسودگی هل خواهد داد.

در آمریکا و قاره اروپا هزاران پرواز کنسل شده و صدها هزار مسافر در فرودگاه‌ها سرگردان شده اند.

با این حال اخبار مربوط به ویروس کرونای اومیکرون همچنان بر خفیف بودن آن تاکید دارند. جان بل، استاد دانشگاه آکسفورد و ایمونولوژیست برجسته، گفت که به نظر می رسد اومیکرون شدت کمتری داشته باشد و بسیاری از مردم در صورت ابتلا به این ویروس زمان نسبتاً کوتاهی را در بیمارستان می‌گذرانند.

به هرحال برخی از کشورها از ترس اومیکرون روی به استفاده از قرص های ضدویروس شرکت مرک هم آورده اند همانند هند که ترس از یک همه گیری عظیم دیگر دارد.