۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
وزیر اقتصاد؛

دغدغه تامین مالی برای بخش تولید را کاهش می‌دهیم

وزیر اقتصاد اظهار داشت: امروز یک اقدام تحول‌گرایانه‌ای در نظام بانکی با همکاری وزارتخانه‌ صمت، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور به صورت هماهنگ انجام شده که امیدواریم این اقدامات باعث مقاوم شدن اقتصاد ایران در شرایط فعلی و افزایش تاب‌آوری فعالان، تجار و صنعتگران شود.
کد خبر : ۵۸۰۵۰۱

احسان خاندوزی در مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت صمت و بانک مرکزی با بانک‌های عامل برای تامین مالی زنجیره‌ای با بیان اینکه امروز یک اقدام تحول‌گرایانه‌ای در نظام بانکی با همکاری وزارتخانه‌ صمت، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور به صورت هماهنگ انجام شده که امیدواریم این اقدامات باعث مقاوم شدن اقتصاد ایران در شرایط فعلی و افزایش تاب‌آوری فعالان، تجار و صنعتگران شود.

دغدغه تامین مالی برای بخش تولید را کاهش می‌دهیم

به گزارش ایلنا، وزیر اقتصاد ادامه داد: سرفصل‌ها و هدف‌گیری تامین مالی زنجیره‌ای این است که مسئله تامین مالی تولید در کشور برطرف شود و دیگر در دولت سیزدهم با این مشکل مواجه نباشیم.

خاندوزی با بیان اینکه این موضوع باید به کلان پروژه مستمر و پیش‌برنده تبدیل شود، گفت: این روش تامین مالی باعث سامان دادن و ارزان کردن تولید خواهد شد و در نهایت مهمترین موضوع این است که دغدغه تامین مالی برای بخش تولید را کاهش می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در مجلس وقتی گزارش‌های کسبی موانع کسب و کار را بررسی می‌کردیم همواره تولیدکنندگان 3 دغدغه و اولویت مهم داشتند که بحث تامین مالی جزء ثابت این دغدغه‌ها بود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه با این روش صف و تقاضاهای صوری و کاذب در شبکه‌های بانکی کنار گذاشته می‌شود، گفت: نیاز واقعی و تقاضا، شفاف‌سازی و واقعی می‌شود و می‌توانیم از این طریق منابع کمتری با پوشش بیشتری داشته باشیم.