۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱

ماهواره و سبك زندگي غربي

کد خبر : ۵۸۱۳۳
ایران - صفورا سلحشوري/ با نگاهي به افزايش چشمگير شبكه‌هاي فارسي‌زبان در ماهواره و با كمي دقت و بررسي مي‌توان دريافت كه دشمنان اين مرز و بوم براي رسيدن به اهداف سياسي و اقتصادي وارد عرصه فرهنگي شده‌اند و دريافته‌اند كه براي تسلط سياسي و اقتصادي بايد بن‌مايه‌هاي فرهنگي جامعه را مورد هدف قرار دهند.
اين شبكه‌ها با بررسي و شناخت سليقه مخاطبان ايراني به دنبال تغيير لايه‌هاي بنيادي فرهنگ در ايرانيان هستند و به تازگي با پخش سريال‌هاي دوبله شده فارسي كه اغلب اين سريال‌ها از نظر كارشناسان در سطح پائيني چه از لحاظ فني و چه از لحاظ محتوايي ارزيابي شده‌اند، به دنبال ترويج و تبليغ سبك زندگي غربي و سست كردن بنيان خانواده‌هاي ايراني بوده و مي‌خواهند فرهنگي را در دنيا باب كنند كه ريشه در بي‌اصالتي‌ها و بي‌بند‌و‌باري‌ها دارد.
با كمي دقت‌نظر متوجه مي‌شويم ضد‌ارزش‌هايي مانند خيانت به همسر، عشق‌هاي مثلثي و...، در اين شبكه‌ها ارزش نمايانده مي‌شوند در حالي كه در اغلب كشورها اين موضوع واقعاً ضد‌ارزش است ولي بيننده و مخاطب به دليل نا‌آگاهي و صرفاً تبليغ اين مسائل از طريق سريال‌ها، به اشتباه تصور مي‌كند كه ارزش است و خودآگاه يا ناخودآگاه به تقليد كوركورانه از آن مي‌پردازد.
تبليغ سگ‌بازي و حتي تبليغ فروش سگ‌ها با نژادهاي مختلف در شبكه‌هاي فارسي‌زبان به عنوان يك كالاي لوكس نيز در همين حوزه مي‌گنجد و متأسفانه برخي افراد با تقليد از اين فرهنگ غربي حقوق شهروندان را تضييع مي‌كنند.
بهتر است به دور از حب و بغض و واقع‌بينانه در مورد دست‌يازي به فرهنگمان تصميم بگيريم و نگذاريم هر فرهنگ آلوده و ضد‌ارزشي وارد زندگي‌مان شود.
ماهواره‌ها به عنوان ابزار‌آلات تهاجم فرهنگي غرب، پيكان تهاجمات خود را به سمت هويت ملت‌ها نشانه گرفته است. زماني كه يك ملت از هويت جمعي خود تهي شود، ‌حركت به سمت ساير سبك‌هاي زندگي را خواهد پذيرفت و اين معضلي است كه طي قرون گذشته بويژه در كشورهاي خاورميانه رخ داده است. به عنوان مثال، پس از مشروطه سعي در فرانسوي كردن هويت ايراني‌ها داشتند و تاكنون نيز برخي از اين خصلت‌ها در فرهنگ ما جاي گرفته است. سگ‌بازي يا سگ‌گرداني نيز جزيي از همين فرهنگ به كشور ما منتقل شد در حالي كه هيچ سنخيتي بين فرهنگ ديني و ملي با اين پديده وجود ندارد.
نظرات بینندگان
یک معلم با سابقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۳
۲
کسانی که ماهواره نگاه میکنند و لذت میبرند - اثرات انرا در اینده بر خود و فرزندانشان خواهند دید و چقدر از این اشتباهشان در رنج خواهند بود و بعلت بزرگ شدن بچه ها اصلاح اشتباه چقدر مشکل است - دیدن گریه های بعضی پدر و مخصوصا مادران چقدر رنج اور است
فاخر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
اگر صدا و سیما توان ارائه برنامه های متنوع و جذاب را داشت شاید بخش اعظمی که در حال حاضر از آن استفاده میکنند بسمت آن نمی رفتند