۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

توقف ارسال سوخت مایع از اهواز به ۲ نیروگاه گازی کشور

توقف ارسال سوخت مایع از اهواز به ۲ نیروگاه گازی کشور
ارسال سوخت مایع (گازوییل) از انبار سوخت نظامیه اهواز به ۲ نیروگاه برق بهبهان و سنندج به علت اتصال دوباره آنان به شبکه گاز کشور متوقف شد.
کد خبر : ۵۸۶۶۷۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از صداوسیما، مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان علت توقف ارسال گازوییل از اهواز به نیروگاه‌های برق بهبهان و سنندج را، کاهش میزان مصرف گاز خانگی با توجه به گرمای هوا بیان کرد و افزود: هم اکنون تنها برای نیروگاه برق کرمانشاه روزانه ۳۰۰هزار لیتر گازوییل و نیروگاه خرم آباد روزانه ۵۰۰هزار لیتر ارسال می‌شود تا امکان پایداری تولید برق آنان فراهم شود.

نعمت‌الله نجفی افزود:همزمان با تداوم کاهش مصرف گاز خانگی ناشی از افزایش دما در برخی استان‌های جنوبی کشور، نیروگاه‌های برق کرمانشاه و خرم‌آباد دوباره به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان در ادامه وضعیت ذخایر سوخت در انبار نظامیه اهواز را مطلوب بیان کرد و افزود: در صورت نیاز دوباره نیروگاه‌های برق کشور، این شرکت آمادگی دارد سوخت مایع آنان را تامین کند.

انبار سوخت نظامیه اهواز با حجم ذخیره سازی بیش از ۶۰۰میلیون لیتر فراورده‌های سوختی، نیاز سوخت استان‌های همجوار را از طریق لوله و تانکر‌های نفتکش تامین می‌کند.

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند