۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
در زنجان صورت می‌گیرد؛

اجرای پایلوت طرح کارت یارانه نان

اجرای پایلوت طرح کارت یارانه نان
استاندار زنجان گفت: طی ۲ ماه آینده طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود.
کد خبر : ۵۸۸۶۸۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایرنا محسن افشارچی در جلسه‌ای با بازرسان نظارت و کنترل بازار استان افزود: در این طرح مردم با قیمت پایین نان خود را از نانوایی‌ها تهیه می‌کنند و کارت می‌کشند و در ادامه یارانه نان بر حسب میزان فروش به نانوایان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح نانوانی‌ها دیگر آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند بلکه بر مبنای فروش نان، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تورم یکی از معضلات حال حاضر کشور است، گفت: این مساله دلایل متفاوت و متعددی دارد که یکی از آن‌ها وجود حجم نقدینگی زیاد است که دولت از راه‌های مختلف در حال کنترل این نقدینگی است.

افشارچی ادامه داد: با تسویه وجوه بدهی دولت قبلی و نیز عدم چاپ پول طی ماه‌های گذشته، شیب تورم یک مقدار در کشور کاهشی شده است.

وی در زمینه کنترل بازار به موضوع راه اندازی بازار‌های موازی در استان اشاره کرد و افزود: سامانه‌های مجازی، نمایشگاه‌های فصلی، بازار‌های هفتگی از ابزار‌های ایجاد بازار‌های موازی است که باعث کنترل قیمت‌ها می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در کنار کنترل بازار، مساله نظارت بر بازار هم بسیار مهم است، گفت: نظارت جلو برخی زیاده خواهی‌ها و نامردی‌ها را می‌گیرد و از لحاظ روانی برای مردم ایجاد آرامش می‌کند.

افشارچی با بیان اینکه در سال جاری و بعد از عید نوروز به صورت خاص مساله آرد و نان در استان مورد توجه جدی قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تخلفات مشخصی در این حوزه رخ می‌دهد باید با اقدامات موثر بتوانیم کیفیت و قیمت نان را در استان کنترل کنیم.

استاندار زنجان در پایان این جلسه بر لزوم حمایت‌های مشخص از بازرسان بازار تاکید کرد و گفت: در صورت بروز مسائل قضایی، بازرسان به لحاظ مسائل حقوقی باید حمایت شوند.

افشارچی به لزوم ارائه امکانات تشویقی به بازرسان بازار تاکید کرد و گفت: در حوزه پشتیبانی مالی، استخدام و تبدیل وضعیت‌ها هم باید امتیازات لازم به این افراد داده شود.