۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴

سفر شخصی وزیر با هواپیمای وزارت

پس از گذشت چند روز از افشای سوءاستفاده وزیر دفاع آمریکا از اموال دولتی، وزیر دفاع ایالات متحده از این اقدام خود عذرخواهی کرد.
کد خبر : ۵۸۸۹۹
به گزارش صراط به نقل از مهر، "لئون پانتا" امروز سه شنبه اعلام کرد به دلیل آنکه سفرهای آخر هفته وی هزینه های زیادی برای دولت داشته متاسف است.   

پانتا در آخر هر هفته برای سفر به کالیفرنیا که منزلش در این شهر قرار دارد از هواپیماهای وزارت دفاع استفاده می کرد و همین امر هزینه های زیادی را برای دولت آمریکا به دنبال داشت.

هر سفر پانتا به منزلش برای دولت آمریکا 860 هزار دلار هزینه دربرداشت چون این سفرها با جت های وزارت دفاع انجام می شد.

پانتا در تاریخ 18 فروردین ماه مجبور به بازگرداندن 17 هزار دلار  به خزانه دولت آمریکا شده بود.
این در حالی بود که پانتا برای هر سفر رفت و برگشت فقط 630 دلار پرداخت می کرد و مابقی آن از طریق هزینه های عمومی تامین می شد.علاوه بر این موضوع، هزینه پروازهایی که پانتا از آنها برای رفتن به منزلش استفاده می کرد برای هر 10 ساعت پرواز رفت و برگشت 32 هزار دلار بوده است.
 
هزینه سفرهای پانتا از آن رو مهم است که هزینه های پنتاگون با یک کاهش چشمگیر همراه شده و قرار است ظرف 10 سال آینده 487 میلیارد دلار کاهش بیابد از همین رو استفاده از هزینه های عمومی برای مصارف شخصی موجب به راه افتادن انتقادات جدیدی از مقامات پنتاگون شده است.
 
در همین رابطه جرج لیتل، سخنگوی پنتاگون گفت : هیچ کس همانند پانتا نمی تواند کاهش بودجه در پنتاگون را حس کند زیرا بر اساس برنامه ها وی باید تصمیم بگیرد که روزانه یک میلیارد دلار از هزینه های نظامی آمریکا در طی 10 سال آینده کاسته شود.
 
یکی از مقامات پنتاگون در این رابطه گفت : پانتا مجبور بود تا از هواپیماهای وزارت دفاع برای سفرهای شخصی استفاده کند زیرا وی باید در جریان تمام مکالمات و اطلاعات روز قرار می گرفت. و هیچ کس مایل نیست وزیر دفاع تصمیمات مهم نظامی را در حالی که در یک هواپیمای مسافری در کنار دیگر مسافران نشسته اتخاذ کند.