۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس

کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس
فرمانده انتظامی استان مرکزی از عملیات هوشمندانه کارآگاهان پلیس در دستگیری فردی که تحت عنوان امتیاز و سرمایه‌گذاری در بورس از تعدادی از شهروندان ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر : ۵۹۱۲۰۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، سردار حسن مفخمی شهرستانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس در خصوص کلاهبرداری فردی در شهر اراک، تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی، بررسی تخصصی این پرونده را آغاز کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که فردی با نفوذ در شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی و تبلیغ سرمایه‌گذاری بورس و نیز تحریک و وعده دادن سود فراوان به شهروندان و استفاده از دیگر شگرد‌های متقلبانه از آنان کلاهبرداری کرده و پس از گذشت مدتی از دید افراد پنهان و متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با ادامه یافتن تحقیقات پلیس مشخص شد که این فرد مدتی است به همراه خانواده از اراک متواری و هیچ‌گونه اطلاعی از او در دست نیست.

مفخمی شهرستانی یادآور شد: در روند رسیدگی به پرونده و با توجه به امکان برنامه‌ریزی کلاهبردار متواری شده برای خروج از کشور، بلافاصله با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضائی، دستور ممنوع‌الخروج بودن متهم از کشور صادر شد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش شاکیان این پرونده و میزان مبلغ کلاهبرداری این فرد از مالباختگان، در اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی شبانه‌روزی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان، سرانجام مکان سکونت این کلاهبردار شناسایی و برنامه‌ریزی عملیاتی لازم برای دستگیری او آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با برنامه‌ریزی دقیق کارآگاهان پلیس، سرانجام این کلاهبردار حرفه‌ای در مخفیگاهش در شهرستانی دیگر دستگیر و پس از انتقال به استان مرکزی، با مشاهده اسناد و مدارک موجود در مراحل بازجویی‌های کارآگاهان، در نهایت به ۷ فقره کلاهبرداری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، از شهروندان اراکی اعتراف کرد.

مفخمی شهرستانی افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم