۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷

هشدار سطح زرد هواشناسی برای برخی مناطق استان تهران

هشدار سطح زرد هواشناسی برای برخی مناطق استان تهران
اداره کل هواشناسی استان تهران با رشد ابر‌های همرفتی به ویژه در ساعات ظهر تا شب و فعالیت سامانه بارشی برای مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران در روز‌های شنبه ۱۵ مرداد و دوشنبه ۱۷ مرداد هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر : ۵۹۳۸۶۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از صدا و سیما، اداره کل هواشناسی استان تهران برای نقاط ذکر شده رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد، احتمال بارش تگرگ را پیش بینی کرده است.
بر همین اساس احتمال جاری شدن روان آب و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رخداد صاعقه و مه، و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی، احتمال شکستن درختان فرسوده را دور از انتظار ندانست و به شهروندان تاکید کرد از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و سازه‌ها پرهیز کنند.
همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند نیرو‌های امدادی، راهداری، شهرداری‌ها و وزارت نیرو نیز برای خدمات رسانی به هموطنان در آماده باش خواهند بود تا در صورت بروز حادثه در خدمت همطنان باشند.
در همین اطلاعیه سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی و غربی و مرکزی استان تهران در روز‌های شنبه ۱۵ مرداد و دوشنبه ۱۷ مرداد وزش باد شدید، گردو خاک، اهی با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را پیش بینی کرده است و از سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی خواسته است از تردد در فضای باز پرهیز کنند.