۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

آخرین مقصد دور نخست سفر‌های استانی دولت/ رئیسی در کرمان: محرومیت‌ها مردم را رنج می‌دهد

آخرین مقصد دور نخست سفر‌های استانی دولت/ رئیسی در کرمان: محرومیت‌ها مردم را رنج می‌دهد
رئیس جمهور در سی‌و‌یکمین و آخرین مقصد از دور نخست سفر‌های استانی دولت مردمی به استان کرمان سفر کرد.
کد خبر : ۵۹۴۱۱۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در سی‌و‌یکمین و در آخرین مقصد از دور نخست سفر‌های استانی دولت مردمی عصر امروز به همراه جمعی از وزرای دولت وارد استان کرمان شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه با بیان اینکه حسن ختام سفر‌های استانی ما سفر به استان کرمان است، اظهار داشت: امیدواریم در این سفر خواست‌ها و مشکلات مردم استان کرمان را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه از قبل مشکلات و مسائل استان کرمان در حوزه‌های مختلف بررسی شده است، گفت: کرمان مهد مردان و زنان فرهیخته‌ای از شعرا، ادبا، سیاسیون و ... است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان کرمان نماد مقاومت و زادگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است، افزود: شهید سلیمانی افتخاری نه برای کرمان که برای کشور و جهان اسلام که مقام معظم رهبری از وی به عنوان مکتب یاد کرده است.

وی به وجود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان اشاره کرد و گفت: استان کرمان یکی از محور‌های مقاومت است و به راستی پایتخت مقاومت است و کرمانی‌های نقش مهم و اثرگذاری در دفاع مقدس و در همه صحنه‌ها داشتند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان کرمان در حوز‌ه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، باغداری، معدنی و گردشگری گفت: کرمان را بهشت معادن می‌نامند و در کنار همه این ظرفیت‌ها وجود نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیلکرده از ظرفیت‌های بزرگ و ارزشمند استان کرمان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی در استان کرمان وجود دارد که با وجود همه این ظرفیت‌ها بیکاری، فقر و محرومیت به ویژه در جنوب استان زیبنده کرمان نیست، ادامه داد: دولت مصمم به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رفع فقر و محرومیت از چهره این استان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم هر جا که موفقیت بوده شاهد مشارکت مردم هستیم، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در جنوب استان اهمیت ویژه‌ای داشته و حل مشکلات مردم با بهره گیری از وجود معادن و ظرفیت‌های استان در برنامه است.

وی با بیان اینکه فعالیت معادن که جزو ذخایر ارزشمند کشور است باید به نفع مردم و حل مشکلات مردم نیز باشد گفت: سهیم کردن مردم در منافع معادن از برنامه‌های کاری دولت است.

رئیسی با بیان اینکه از مردم عزیز استان که جا داشت به همه شهرستان‌ها سر بزنم تشکر می‌کنم، گفت: در این سفر دو روزه فرصت حضور در همه شهرستان‌ها نمی‌شود و در فرصت دیگری در خدمت مردم و خانواده شهدا در شهرستان‌های دیگر خواهیم بود.

آیین استقبال از رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و تعدادی از مسئولان استان همراه بود.

رئیس جمهور تا جمعه شب ۲۱ مرداد ماه مهمان مردم کرمان است و دیدار با مردم کرمان و جیرفت، دیدار‌های تخصصی، نشست با نخبگان فرهنگی، سیاسی، رسانه‌ای و خانواده شهدا از جمله برنامه‌های سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به استان کرمان است.

در این سفر بیش از ۲۰۰ پروژه مهم در حوزه راه، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، زیرساخت، دانشگاه و ... بررسی و دیده شده و اجرای حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه اولویت‌دار استان برای سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

در این سفر ۲۰ نفر از وزرا و معاونان دولت رئیسی را همراهی می‌کنند که برنامه این هیئت بازدید از شهرستان‌های مختلف استان و اطلاع نزدیک از مشکلات استان و شهرستان‌ها است.

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند