۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳

تورم حاصل عملکرد نادرست دولت است

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو فراکسیون اصولگرایان در گفتگو با مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی)، گفت: تورم حاصل عملکرد نادرست دولت در سال گذشته است ، در قضیه هدفمندی یارانه ها و مدیریت ارز و طلا دولت نتوانست ورود خوبی داشته باشد.
کد خبر : ۵۹۴۶۸
مجلس نیوز: حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو فراکسیون اصولگرایان در گفتگو با مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی)، گفت: تورم حاصل عملکرد نادرست دولت در سال گذشته است ، در قضیه هدفمندی یارانه ها و مدیریت ارز و طلا دولت نتوانست ورود خوبی داشته باشد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود: بحث هدفمندی یارانه ها که قانون بسیار خوبی بود را دولت با حواشی اجرایی کرد و نگذاشت نکات مثبت آن دیده شود فواید خوب آن را نیز زیر سوال برد و نتایج مثبتش را تحت الشعاع قرار داد.

وی گفت : می بایست دولت بخشی از منابع را به تولید می داد تا همزمان با ایجاد تقاضا توسط توزیع پول شاهد افزایش عرضه هم باشیم و تعادل جدید به وجود بیاید تا قیمت ها حفظ شود نقدینگی انتشار یافت بدون اینکه سهم تولید داده شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت مبلغ نقدینگی را به گونه ای قرار داده بود که ناگزیر به استقراض از بانک مرکزی و برداشت از درآمد نفت شد آن برداشت از درآمد نفت و تبدیل به ریال و برداشت از بانک مرکزی آسیب جدی به اقتصاد وارد کرد و اثر تورمی شدیدی را به وجود آورد.

وی در خاتمه گفت:برداشت 9 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی و سه هزار میلیارد تومان از نفت و تبدیل آن به ریال این خود چهل هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید ایجاد می کند ؛ این نقدینگی جدید تورم را افزایش می دهد ، تورم امروز اثر تزریق نقدینگی سال گذشته دولت به بازار است و طبیعی است اگر مجدد نقدینگی به بازار تزریق شود شش ماه تا یک سال آینده اثر تورمی آن مشاهده خواهد شد .