۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
یک پیشنهاد انسان دوستانه:

هر چه سریعتر برای نمایندگان مجلس گلریزان کنید تا صاحبخانه اسباب زندگی آن‌ها را در کوچه نریزد!

هر چه سریعتر برای نمایندگان مجلس گلریزان کنید تا صاحبخانه اسباب زندگی آن‌ها را در کوچه نریزد!
شرایطی که عضو جبهه پایداری از دشواری‌ها و تنگنای زندگی نمایندگان توصیف کرده، دل هر هموطنی را به درد می‌آورد! یعنی آن همه شایعاتی که درمورد تحویل دناپلاس و ۲۰۰ میلیون تومان پول نقد به نمایندگان گفته می‌شد، همه شایعاتی بیش نبوده!
کد خبر : ۵۹۵۱۵۶

گروه سیاسی- در روز‌هایی که تورم کالا‌های اساسی به دلایلی از جمله حذف یارانه ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی، سر به فلک کشیده و تمام رکورد‌های قبلی را جابجا کرده و مردم را در مضیقه بی سابقه‌ای قرار داده، یک عضو هیات رئیسه مجلس از عدم تمکن مالی و سختی زندگی اجاره نشینی برای نمایندگان سخن گفته است!

به گزارش پایگاه خبری صراط، احمد امیرآبادی فراهانی، از اعضای مشهور جبهه پایداری و عضو هیات رییسه مجلس در گفتگویی اعلام کرده است که «در ابتدای هر دوره، مجلس مبلغی به نمایندگان برای اجاره خانه در تهران پرداخت می‌کند که این میزان در سال اول مجلس یازدهم ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن بود که این پول هم به صورت ماهیانه از حقوق نماینده کم می‌شود. این پول حقوق نبوده و یک وام است. ممکن است بگویند کارمندان هم به اجبار از شهرستان به تهران منتقل می‌شوند، اما به همین کارمند، مدیرکل و مسوول خانه سازمانی داده می‌شود در صورتی که چنین امکاناتی برای نمایندگان وجود ندارد. همین الان ما نماینده‌ای داریم که می‌گوید صاحبخانه او اجاره را دو برابر کرده و برای پرداخت اجاره و ودیعه مسکن با مشکل مواجه شده است.»

شرایطی که او از دشواری‌ها و تنگنای زندگی نمایندگان توصیف کرده، دل هر هموطنی را به درد می‌آورد! یعنی آن همه شایعاتی که درمورد تحویل دناپلاس و ۲۰۰ میلیون تومان پول نقد به نمایندگان گفته می‌شد، همه شایعاتی بیش نبوده! گویا نمایندگان مظلوم مجلس حالا مجبور شده اند آن ۲۰۰ میلیون تومانی را که نقدا دریافت کرده بودند، خرد خرد برگردانند!

این‌ها به کنار، صاحبخانه یکی از نمایندگان هم اجاره اش را دو برابر کرده و نمی‌داند چگونه از این وضعیت بغرنج رهایی یابد.

امیرآبادی فرهانی درست می‌گوید! وقتی یک کارمند از شهر دیگری به تهران منتقل می‌شود، تمام امکانات لازم را همان اول کار به او می‌دهند و همه چیز را هم به نامش می‌کنند، نه اینکه مثل نمایندگان مظلوم مجلس، فقط ۲۰۰ میلیون تومان ناقابل نقد به او بدهند و آن را هم خرد خرد پس بگیرند!

می‌توان حدس زد که این عضو جبهه پایداری به دلیل آنکه به شدت دغدغه مردم را دارد، از بیان برخی دیگر از سختی‌هایی که نمایندگان متحمل می‌شوند، اجتناب کرده! مثلا مردم عادی (از دهک اول تا نهم) از دو ماه پیش هر ماه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند، اما احتمالا برخی نمایندگان مجلس این یارانه‌ها را هم دریافت نمی‌کنند که آن را به بخشی از زخم‌های زندگی خود بزنند!

همه این‌ها در حالی است که مرکز آمار اعلام کرده، تورم طبقه کم درآمد کشور ۷ درصد بیشتر از تورم طبقه ثروتمند است. نیازی به توضیح نیست که نمایندگان ستمدیده مجلس همگی در ردیف طبقات فقیرتر جامعه دسته بندی می‌شوند و به عبارت بهتر، تورم برای آن‌ها ۷ درصد بیشتر از تورم ثروتمندان است که این خود، ظلمی مضاعف به آن‌ها تلقی می‌شود!

با این روشنگری بی سابقه یک نماینده دغدغه‌مند عضو جبهه پایداری، احتمالا دیگر کمتر کسی از مردم باقی مانده باشد که هنوز به فکر مشکلات ناچیز زندگی خود باشد!

احتمالا همین حالا هم بسیاری از مردم در این فکر هستند که دست کم یک گلریزان مختصری برگزار کنند تا شندرغازی که جمع می‌شود را به نمایندگان مجلس بدهند تا بلکه بخشی از مشکلات عدیده آن‌ها رفع شود!