۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸

شرایط نقل و انتقال دانشگاه آزادی ها

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به برخی جزئیات شرایط انتقال دانشجویان اعلام کرد که این شرایط مربوط به دانشجویانی است که از پدر و مادر خود دور هستند و باید در ابتدا 2ترم مهمان شوند و اگر میانگین معدل 2 ترم آنها بالای 17 شد، انتقال می‌یابند.
کد خبر : ۵۹۶۹۰
به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دانشجو امروز در شصت و پنجمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد درباره نقل و انتقال دانشجویان گفت: تسهیل در انتقال دانشجو به محل زندگی پدر و مادر یا همسران، باید در اولویت قرار گیرد و من یقین دارم اگر این کار به درستی صورت گیرد، وضعیت دانشگاه‌های مبدا و مقصد بهبود چشمگیری خواهد یافت.
رئیس دانشگاه آزاد تسهیل در روند انتقال دانشجویان را منوط به دقت در اجرای آیین نامه‌ها دانست و گفت: 800 تا 900 نفر را در قالب افراد مختلف به واحدهای مختلف دانشگاه اعزام می‌کنیم تا تخلفات صورت گرفته در این راستا را بررسی کنند.
 
وی در ادامه برخی جزئیات انتقال دانشجویان را اعلام کرد و افزود: این شرایط مربوط به دانشجویانی است که از پدر و مادر خود دور هستند و باید در ابتدا 2 ترم مهمان شوند و اگر میانگین معدل 2 ترم آنها بالای 17 شد، انتقال می‌یابند در غیر این صورت اگر دانشجو دختر بود و معدل وی بین 15 تا 17 شد، می‌تواند مهمان دائم شود ولی در کل طول مهمانی شهریه ثابت را به دانشگاه مبدا و شهریه متغیر را به دانشگاه مقصد بدهد.

دانشجو همچنین خبر از تاسیس واحد دانشگاه آزاد در جزیره ابوموسی داد و اظهار داشت: در حال بررسی وضعیت تاسیس دانشگاه آزاد واحد ابوموسی هستیم تا دانشجویان کشور در آن خطه بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.
 
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌رغم باوری که در مرفه بودن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد باید گفت که بالای 70 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد از قشر پایین جامعه هستند؛ البته شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد نسبت به مدارس غیر انتفاعی یا نسبت به استانداردها پایین تر است اما مهم این است که این میزان در قیاس با توان مردم بالاتر است.