۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

بی‌اطلاعی راننده مطرح از قهرمانی‌اش در فرمول یک

بی‌اطلاعی راننده مطرح از قهرمانی‌اش در فرمول یک
ماکس فرستاپن پس از اعلام دومین قهرمانی متوالی‌اش در فرمول یک ۲۰۲۲ متعجب شد.
کد خبر : ۵۹۷۵۲۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول اتریش پس از پیروزی در گرندپری ژاپن نمی‌دانست که برای دومین بار متوالی قهرمان فرمول یک شده است. در حین پخش زنده تلویزیونی چهره متعجب ماکس فرستاپن به دنبال اعلام قهرمانی‌اش در فرمول یک ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته شد.

ماکس فرستاپن به دنبال پیروزی در گرندپری ژاپن توانست برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود قهرمان فرمول یک شود.

گرندپری ژاپن بلافاصله به دنبال حادثه بر‌ای کارلوس ساینز، راننده فراری ایتالیا متوقف شد. پس از دو ساعت مسابقه از سر گرفته شد و راننده‌ها فقط ۲۸ دور را پشت‌سر گذاشتند. انتظار می‌رفت با توجه به کم شدن زمان مسابقه راننده‌ها امتیاز‌های کمتری دریافت کنند. در این صورت فرستاپن نمی‌توانست دومین قهرمانی زودهنگام خود را تضمین کند. با این وجود ماکس فرستاپن به عنوان قهرمان جهان معرفی شد و سایر راننده‌ها نیز امتیاز‌های کامل یک مسابقه را دریافت کردند.

فرستاپن به دنبال قهرمانی در فرمول یک ۲۰۲۲ گفت: در طول مسابقه امروز هیچ سرنخی نداشتم که آن‌ها می‌خواهند با امتیاز‌ها چه تصمیمی بگیرند. هدف اصلی من برنده شدن در مسابقه بود. وقتی از خط عبور کردم خوب بودم. مسابقه شگفت‌انگیزی بود و امتیاز‌های خوبی کسب شد. با این وجود هنوز قهرمان جهان نشده بودم.

راننده ردبول اتریش افزود: وقتی بعد از پایان مسابقه مصاحبه‌ام را انجام می‌دادم مکانیک‌های تیم ردبول ناگهان شروع به تشویقم کردند. من گفتم چه خبر است؟ نمی‌دانستم با توجه به برگزاری دور‌های کمتر در گرندپری ژاپن امتیاز‌ها را چگونه محاسبه می‌کنند. آیا نصف می‌شود یا ۷۵ درصد تعلق می‌گیرد؟ سپس نماینده رسانه‌ای فرمول نزد من آمد و گفت که قهرمان جهان شدم. به دنبال این اعلام جشن گرفتیم. بقیه هم گفتند برای قهرمانی کمبود امتیاز ندارم و این سردرگمی امتیاز‌ها کمی خنده‌دار و عجیب بود. در نهایت امتیاز کافی داشتیم و قهرمان شدیم.