۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

پنتاگون شایعه فروش موشک‌های ایرانی به روسیه را رد کرد

پنتاگون شایعه فروش موشک‌های ایرانی به روسیه را رد کرد
سخنگوی پنتاگون ادعا‌های برخی رسانه‌های غربی درباره قصد تهران برای ارسال موشک به روسیه همزمان با جنگ اوکراین را رد کرد.
کد خبر : ۵۹۸۰۴۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، پاتریک رایدر امروز سه شنبه سخنگوی پنتاگون ادعا‌های برخی رسانه‌های غربی درباره قصد تهران برای ارسال موشک به روسیه همزمان با جنگ اوکراین را تایید نکرد.

یک مقام ارشد پنتاگون نیز روز دوشنبه گفت: نمی‌توانیم تأیید کنیم پهپاد‌های استفاده‌شده توسط روسیه در اوکراین ساخت ایران هستند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعا‌های مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپاد‌های نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین، این ادعا‌ها را فاقد صحت دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعا‌های بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشور‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و از همین رو آمادگی کشورمان را برای گفتگو و مذاکره با اوکراین جهت رفع این اتهامات اعلام کرد.

ادعا‌های رسانه و مقامات غربی در حالی مطرح شده که آمریکا و همپیمانان اروپایی آن با ارسال گسترده تسلیحات و جنگ‌افزار‌های ویرانگر به اوکراین سهم بسزایی در طولانی شدن جنگ و شعله‌ور شدن آن و در نتیجه تشدید بحران انرژی و بحران اقتصادی در کشور‌های اروپایی و ناامنی و بی‌ثباتی گسترده شده‌اند و با پافشاری بر ادامه این حمایت‌ها نشان داده‌اند که خواهان صلح و بازگشت آرامش نیستند.