۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
آیا وزیر راه به بهانه‌ای محترمانه از دولت اخراج می‌شود؟

آقای رئیسی! رستم را از کابینه خارج کنید

آقای رئیسی! رستم را از کابینه خارج کنید
رستم قاسمی، وزیر راه با یک حاشیه جدید روبرو شده؛ انتشار تصاویری از او که گفته می‌شود در مالزی در چند سال قبل گرفته شده، وضعیت او را بغرنج‌تر از گذشته کرده است.
کد خبر : ۵۹۸۹۶۰

گروه سیاسی- رستم قاسمی، وزیر راه که در شهریورماه امسال به دلیل حواشی ایجادشده در خصوص بازداشت معاونش، ناگهان اعلام شد که بیمار و بستری شده است، حالا با یک حاشیه جدید روبرو شده؛ انتشار تصاویری از او که گفته می‌شود در مالزی در چند سال قبل گرفته شده، وضعیت او را بغرنج‌تر از گذشته کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صراط، در اولین و تنها واکنش رسمی به این تصاویر، مشاور رستم قاسمی انتشار آن‌ها را غیراخلاقی دانسته و حاضران در عکس را زن و شوهر خوانده است.

او همچنین تصاویر مذکور را «خصوصی» عنوان کرده است. با این حال با توجه به همان تصاویر، به نظر نمی‌رسد که آن عکس‌ها در مکانی خصوصی گرفته شده باشند.

به نظر می‌رسد مسئولان ارشد دولت و حتی شماری از نمایندگان در این قضیه، با یک رودربایستی مواجه شده اند. مثلا اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس به جای آنکه به حواشی مربوط به این عکس‌ها اشاره کند، مسئله بیماری رستم قاسمی را پیش کشیده و از رئیسی خواسته تا برای او تصمیم گیری کند.

دولت هم هیچ واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده. ابراهیم رئیسی هم گویا در یک وضعیت بلاتکلیفی قرار گرفته. او که پیشتر درمورد اعضای دولت که فرزندانشان به خارج از کشور رفته اند، راه خروج از کابینه را نشان داده بود، حالا نه تنها درمورد انسیه خزعلی هیچ تصمیم خاصی نگرفت، بلکه درمورد رستم قاسمی هم کاملا منفعل شده.

البته ماجرای رستم قاسمی با انسیه خزعلی کاملا متفاوت است، اما قضیه به قدری برای افکار عمومی سوال برانگیز شده که ادامه این وضعیت چیزی جز کاهش بیش از پیش اعتماد عمومی در پی نخواهد داشت.

شاید رئیسی بخواهد به بهانه‌ای دیگر مانند بیماری و از این دست مسائل، قاسمی را از کابینه اخراج کند، حتی آن تصمیم نیز از وضعیت بلاتکلیفی فعلی بهتر خواهد بود. درنگ درمورد این موضوع به هیچ وجه نتیجه مثبتی ندارد. رئیسی باید در این مورد تصمیم گیری کند.