۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
رئیس عدلیه خبر داد:

بخشش دو محکوم به قصاص در زنجان

بخشش دو محکوم به قصاص در زنجان
رئیس عدلیه گفت: بخشش دو محکوم به قصاص در زنجان توط دستگاه قضایی انجام شد.
کد خبر : ۶۰۳۶۳۱

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای عصر پنجشنبه در آیین آزادی دو تن از محکومان به قصاص در استان زنجان که با حضور و وساطت رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: خداوند پاداش بزرگی را، هم در دنیا و هم در عقبی به فردی که از حق قصاص بگذرد، عنایت می‌کند.

وی بیان داشت: بدون تردید خانواده‌ای که عزیز خود را به واسطه قتل از دست داده است، هیچ‌گاه عزیز از دست رفته‌اش را فراموش نمی‎‌کند و درخواست قصاص قاتل نیز، حق این خانواده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: باید به آثار مثبت و فراوان گذشت و بخشش در دنیا و آخرت نیز توجه داشت و گرفتاری‌هایی که بر خانواده فرد قصاص‌شده تحمیل می‌شود را نیز مدنظر قرار داد.

ازه‌ای تاکید کرد: بسیاری از پاداش‌های خداوند به فرد گذشت‌کننده از حق قصاص، در این دنیا نامرئی است که برای مثال در قالب رفع بلیّات و مصائب، متجلّی و متبلور می‌شود.

گفتنی است در این مراسم، در پرونده نخست، محکوم‌علیه به اتهام یک فقره قتل در زمستان سال ۹۷ به قصاص نفس محکوم شده بود و در پرونده دوم، محکوم‌علیه در سال ۹۶ مرتکب قتل شده و به موجب آن به قصاص محکوم شده بود.

با توجه به اهمیت صلح و سازش در آموزه‌های دینی و قرآنی و سیاست‌های عدلیه در راستای مختومه کردن پرونده‌ها از طریق مصالحه، دستگاه قضایی تمهیدات ایجاد صلح و سازش در این دو فقره پرونده قتل را ایجاد کرد و در نتیجه، امروز با وساطت رئیس قوه قضائیه اولیاء دم هر دو پرونده از حق قصاص خود گذشت کردند و موجبات بازگشت شدند.