۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶

واکنش لاریجانی به اظهارات احمدی‌نژاد

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور درباره حق مجریان در اجرای تفسیر خود از قوانین گفت:‌ مشکل در تفسیر قانون نیست مشکل در اجراست، برخی بخش‌ها می‌خواهند قانون را دور بزنند.
کد خبر : ۶۰۴۲۴

به گزارش صراط به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در حاشیه نشست دومین مجمع عمومی آسیا- اقیانوسیه در خصوص اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه نظارت به معنای تفسیر ناظر از قانون نیست و مجری براساس تفسیر خودش از قانون عمل می کند، گفت: من فکر نمی‌کنم مشکل در تفسیر قانون باشد، قوانین شفاف است.

وی افزود: اگر ابهامی وجود داشته باشد باید از مجلس سوال و تصحیح شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گاهی برخی بخش‌ها می‌خواهند قانون را دور بزنند. مشکل ناظران مثل دیوان محاسبات این است که تخلف صورت گرفته بر سر تفسیر نیست.

وی افزود: زمانی که ردیف‌های بودجه در محل دیگری غیر از محل قانونی‌اش هزینه می شود دیوان محاسبات موظف است تخلف را گزارش دهد.

لاریجانی تصریح کرد: در مورد هدفمندی یارانه‌ها در قانون قید شده بود جز از طریق تعدیل قیمت حامل‌های انرژی از هیچ منبع دیگری نباید وجهی اخذ شود، دراین قسمت قانون صریح و شفاف است و تفسیری هم ندارد.

رئیس مجلس تاکید کرد: بنابراین اگر از جای دیگری اخذ شود تخلف است و دیوان محاسبات باید گزارش دهد. فکر نمی‌کنم مشکل بر سر تفسیر قانون باشد. مشکل اجرای قانون است.

نظرات بینندگان
حبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۱
لاریجانی در مورد استیضاح وزیر اقتصاد و وساطت برای تصویب کلیات بودجه سال 91 خداوکیلی به دولت خدمت و به مردم خیانت کرد