۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶

باگرانی هااحساسی برخوردنكنیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران گفت: در شرایطی كه قیمت ها عادی نیست، اگر احساسی با موضوع گرانی برخورد كنیم، به بیراهه رفته ایم .
کد خبر : ۶۰۵۹۲

به گزارشصراط به نقل از ایرنا، ' یحیی آل اسحاق ' روز سه شنبه در چهاردهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینكه دولت برای تنظیم بازار 24 میلیارد دلار به واردات اختصاص داده است ، گفت: باید به جای رفتارهای احساسی و روزنامه ای، تحمیل فشار بی مورد به برخی افراد، به موضوع گرانی ریشه ای پرداخت و میان گرانی و گرانفروشی نیز تمایز قائل شد .

از نظر رییس اتاق تهران ، تحلیل درست ریشه های گرانی و اصلاح آنها منجر به اصلاح بازار می شود.
 
1391/02/12 - 10:46

آل اسحاق از نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزدها و هزینه های بانكی به عنوان عوامل تاثیرگذار در پدیده گرانی نام برد وگفت:این مسائل قابل كتمان نیست و نمی توان گفت در چنین شرایطی قیمت ها باید ثابت بماند.

به گفته ی وی معقول نیست با تغییرات نرخ ارز و كالاها ، فردی را به جهت گرانی متهم كنیم .

رییس اتاق تهران با بیان اینكه به طور قطع عده ای به عنوان گرانفروش از وضعیت بازار سوء استفاده می كنند، گفت: حقیقت این است كه اقتصاد تابع عرضه و تقاضا در قالب مواد اولیه یا كالا است و اگر ریشه ها درست تبیین نشوند، گرانی به وجود می آید.

وی معتقد است: در شرایطی كه باید عرضه و قیمت تمام شده را مناسب كرد ، حل تعارض مشكل را حل نمی كند.

از نظر وی هر چند كه نگرانی های ایجاد شده در جامعه در خصوص گرانی ها به حق است ، اما باید با تعامل و همدلی بیشتر با تقویت مجریان مشكل را حل كرد .

آل اسحاق با تاكید براین موضوع كه گرانفروشی در بازار پدیده‌ای ناپسند است،عنوان كرد: حقیقت این است كه اقتصاد هر كشور تابع عرضه و تقاضا است و اگر این دو بدرستی هماهنگ نشود، نمی توان اقتصاد سالمی را پیش رو داشت. بنابراین باید به جای توجه به تعارض‌ها دست به دست هم داد و مشكل را به صورت پایه‌ای حل كرد.

وی تاكید كرد: حل مشكل بازار با تعارض و برخورد میسر نمی شود و رفع مسائل كنونی نیازمند درك واقعی ریشه ها است.

رییس اتاق تهران به این موضوع نیز اشاره كرد كه اختصاص ارز مناسب توسط دولت برای تامین مواد اولیه به حل مشكلات بازار كمك می كند.

وی در ادامه از بوروكراسی حاكم بر ثبت سفارش درشرایطی كه نگرانی مواد غذایی وجود دارد، به عنوان یكی از هزینه های كنونی عنوان كرد و گفت : تبعات تحمیلی هزینه ای این نوع بوروكراسی ها بسیار بالا است.

آل اسحاق پیشنهاد كاهش بوروكراسی در حوزه ثبت سفارش به منظور تسریع و تسهیل در انجام امور را داد.

گرامیداشت روز كارگر و نقش كلیدی آنان در اقتصاد كشور و ضرورت توجه به این گروه از جامعه به عنوان عوامل موثر رشد و توسعه ، تاكید بر تدریس دروس اقتصاد از پایه های اول ابتدایی تا دانشگاه ، قدردانی از تدابیرایران در مذاكرات 1+5 در بغداد از جمله محورهای سخنان رییس اتاق تهران دراین نشست بود.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
برخوردي نشده كه احساسي باشه يا نباشه!!!!