۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶

تنور داغ انتخابات +تصاویر

راهیابی چهار نامزد به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره فضایی پرشور را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات فراهم کرده است و افراد کاندید از هر فرصت و روزنه ای برای تبلیغ خود در این روزهای آخر استفاده می کنند.
کد خبر : ۶۰۶۵۳

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که کمتر از 48 ساعت به پایان تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی است، چهار نامزد راه یافته به مرحله دوم در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران از تمام فرصت های موجود برای معرفی برنامه های کاری خود و جلب نظر مردم استفاده می کنند و به همین دلیل با گذشت زمان فضای انتخاباتی در این سه شهرستان به اوج خود می رسد.

هر چند که در این مرحله از انتخابات تنها چهار نامزد در میدان رقابت باقی مانده اند ولی ذکر این نکته ضروری است که در مقایسه با مرحله اول که 21 نامزد در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران حضور داشتند، فضا گرمتر و رقابت هر لحظه داغ تر می شود و افراد کاندیدا و طرفداران آنها هر روز شیوه ای جدید و نو را برای تبلیغ آزمایش می کنند تا نظر و رای مردم را به سوی خود جلب کنند.

بهره برداری از تمام ظرفیت های موجود در این دوره از انتخابات متمایز از دوره های قبلی بود چرا که در این مرحله از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده شده است و به نظر می رسد که در دو روز باقی مانده تا پایان ایام تبلیغات باید منتظر شیوه های جدید در وقت اضافه بود چرا که این آخرین فرصت برای جلب نظر مردم به شمار می رود.

در این دوره از انتخابات جدای از اینکه افراد کاندیدا وارد فضای مجازی شده و خیلی قبل از برگزاری انتخابات کارهای تبلیغاتی خود را در این حوزه با ثبت و راه اندازی سایت های اینترنتی آغاز کرده بودند ولی بازار پیامک و ارسال اس ام اس خیلی داغتر بود و به صورت لحظه ای شماره همراه شهروندان کردستانی به صدا در می آید و پشت خط پیامک یکی از نامزدهای انتخابات قرار داشت که می خواست نظر مردم را به سوی خود جلب کند.

هرچند که در قانون تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی شیوه نامه ای بلند بالا تهیه و ابلاغ شده بود که سایز و قطع عکس های چاپ شده نیز در آن با تاکید بیان شده بود ولی تقریبا هیچکدام از افراد نامزد چه در دور اول و چه در دور دوم این شیوه نامه را رعایت نکردند و عکس های تبلیغاتی خود را با ژست ها و شیوه های مختلف به مردم عرضه کردند و البته همزمان نیز بنرهای تبلیغاتی در اندازه های بزرگ نیز بر در و دیوار شهر خودنمایی می کنند.

در مرحله دوم انتخابات برگزاری نشست ها و محفل های تبلیغاتی در نقاط مختلف شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران تا حدود زیادی پررنگ تر از مرحله اول است و به همین دلیل هر لحظه در نقاط مختلف این حوزه انتخابیه نشستی در گوشه ای از شهر یا روستا در حال برگزاری است و خود افراد کاندیدا یا طرفداران آنها با برگزاری این محفل ها و برگزاری سخنرانی های متعدد در پی جلب نظر مردم هستند.

برگزاری نشست های تبلیغاتی تا حدی در حال افزایش است که گاهی اوقات نشست های دو یا سه نامزد با هم در یک مکان برگزار می شود که بازار کری خواندن و به رخ کشیدن قدرت نامزدها از سوی طرفداران آنها نیز خود فضای جالب و مهیج را در این حوزه انتخابیه فراهم کرده است.

ائتلاف با نامزدهای راه نیافته به مرحله دوم و استفاده از ظرفیت اشخاص صاحب نام نیز از دیگر شیوه های است که در این دوره از انتخابات به صورت پررنگ به چشم می آید و در حال حاضر تقریبا اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان ادوار گذشته نیز در این مرحله از انتخابات حضور دارند و برای تبلیغ نامزد مورد نظر خود فعالیت می کنند.

بازار داغ کاروان های تبلیغاتی البته با شیوه های جدید نیز در این دوره از انتخابات تا حدود زیادی پررنگ بود و به همین دلیل جوانان فعال در ستادهای تبلیغاتی چهار نامزد حاضر در دور دوم با تزئین ماشین های سواری ضمن عبور از نقاط پر تردد شهر قدرت نامزد مورد نظر خود را به رخ حریفان می کشند که البته در این دوره از انتخابات یکی از افراد کاندیدا پا را فراتر گذاشته و زمینه را برای ورود ماشین های سنگین بار برای تبلیغ خود فراهم کرده است که این شیوه مورد توجه جدی قرار گرفته است.

کمتر از 48 ساعت دیگر فرصت تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات به پایان می رسد و به همین دلیل است که با نزدیک شدن به این ایام بر فعالیت های تبلیغاتی افزوده می شود و چهار نامزد حاضر در این مرحله و طرفداران آنها تلاش دارند از این فرصت باقیمانده برای معرفی فرد مورد نظر خود استفاده کنند.

استان کردستان دارای شش کرسی در مجلس شورای اسلامی است که این شش نماینده در قالب پنج حوزه انتخابیه راهی پارلمان می شوند که در مرحله اول تکلیف حوزه های بیجار، قروه و دهگلان، مریوان و سروآباد به همراه سقز و بانه مشخص شد ولی در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران چهار نامزد به مرحله دوم راه یافتند و مردم این سه شهرستان باید روز 15 اردیبهشت ماه از بین محمد الله مرادی، سید احسن علوی، سید مهدی فرشادان و سالار مرادی دو نفر را به عنوان نماینده مورد نظر خود راهی مجلس شورای اسلامی کنند.