۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱

ماجرای تشر رهبرانقلاب به توکلی

احمد توکلی : پدر که همیشه ناز نمی‌کند و اگر از فرزندش کار ناپسندی ببیند تشر هم می‌زند. ما تشر آقا را هم قبول داریم و بعد هم به رهبر انقلاب گفتم که ما تشر شما را هم قبول داریم و بعد توضیح دادم که چه تلاش‌هایی انجام دادم تا کار آقای صالحی به استیضاح نکشد و ...
کد خبر : ۶۰۶۷۶
به گزارش فارس ،‌ احمد توکلی درخصوص انتقادات پی در پی از دولت و همچنین ماجرایی که شنیده شده رهبری در یک جلسه از شما گلایه داشتند و نقل به مضمون این طور گفتند که حتی اگر در مورد شما کنکاش کنیم یک چیزی درمی‌آید. در مورد این موارد گفت : این داستانی که شما در آخر اشاره کردید خودم نوشتم و به بعضی ها مانند برخی از اعضای فعلی جبهه پایدار دادم.
 در یک جلسه‌ای که آقا عده‌ای از نمایندگان را به خاطر دو دو کردن به رئیس‌جمهور صدا زده بود، که همزمان با بحث استیضاح آقای صالحی به خاطر انتصاب ملک‌زاده هم بود رهبری در آنجا در دو محور مطالبی را فرمودند.
ایشان حمله خیلی تندی به هیئت رئیسه مجلس کردند و گفتند من کاری به شخص رئیس جمهور ندارم. وی شخص دوم کشور است و باید در مجلس با احترام حرفش را بزند.
محور دیگر مطالب ایشان در مورد این بود که ما دو جور برخورد داریم و یک برخورد علاج جویانه و یک برخورد کینه ورزانه و بعد رو به من گفتند که استیضاح آقای صالحی هم حق شما بود و گرچه من با آن مخالف بودم ولی وقتی شما در نهایت به نتیجه‌ای رسیدید چرا استیضاح را پس نگرفتید. و بعد فرمودند که این نوع برخورد نوع دوم است.
رهبر انقلاب حتی کلمه کینه ورزانه را تکرار نکردند و خیلی محترمانه فرمودند نوع دوم است و بعد فرمودند من این آقای احمد توکلی را سی و چند سال است به انقلابی بودن و دیانت می‌شناسم و به انقلابی‌گری و دیانت قبول دارم. چرا این کار را کردید؟ از شما انتظار نبود این کار را بکنی که من در پاسخ خدمت ایشان عرض کردم آقا یک وقتی هم به بنده بدهید که ایشان فرمودند همه وقت مال شما و من شروع به صحبت کردم و عرض کردم قبل از اینکه شما وارد جلسه شوید آقای کاظم جلالی گفت که جریان چیست. تشر در کار نباشد. و من هم به آقای جلالی گفتم پدر که همیشه ناز نمی‌کند و اگر از فرزندش کار ناپسندی ببیند تشر هم می‌زند. ما تشر آقا را هم قبول داریم
بعد هم به رهبر انقلاب گفتم که ما تشر شما را هم قبول داریم و بعد توضیح دادم که چه تلاش‌هایی انجام دادم تا کار آقای صالحی به استیضاح نکشد و در مورد تلفن‌ها و تماس‌هایی که داشتم توضیح دادم. و گفتم خودم را از اینکه وظیفه‌ام را انجام نداده باشم، مبرا می‌دانم و خیلی محکم از خودم دفاع کردم. بعد که جلسه تمام شد آقا تفقد ویژه‌ای به ما کرد و من سعی کردم دست ایشان را ببوسم که اجازه ندادند و من را بغل کردند و بوسیدند.

آن تعبیری که گفتیم رهبر انقلاب در مورد شما به کار بردند؟


توکلی: بله فرمودند اگر قرار باشد سخت گیری کنیم؛ در مورد مرکز پژوهش‌ها هم سخت گیری کنیم یعنی هیچ اشکالی ایجاد نمی‌شود؟


البته آن چیزی که در سایت‌ها زدند این بود که رهبری به شما گفتند که چرا احترام رئیس جمهور را نگه نداشتید.


توکلی:این غلط است و خلط مساله شده است. این مساله به دو دو کردن نمایندگان در هنگام سخنرانی رئیس جمهور بود و خطاب ایشان به شکل خاص رئیس و هیات رئیسه و به شکل عام کل نمایندگان بود و اتفاقا بعد از این جلسه در اولین جلسه علنی مجلس وقتی برخی از نمایندگان طرفدار دولت مثل خانم آلیا براساس متن یادداشتهای من از فرمایشات آقا نطق میان دستور کرد و به هیات رئیسه مجلس و نیز افرادی مثل بنده حمله کرد و با دو دو کردن نمایندگان روبه‌رو شد بنده بودم که به رغم سوءاستفاده سیاسی از فرمایش آقا با این شیوه واکنش نمایندگان مخالفت کردم و در موارد دیگری هم که چنین اتفاقی افتاد تذکر آیین‌نامه ای دادم و از رئیس مجلس مصرانه خواستم طبق فرمایش آقا با نمایندگان دو دو کننده برخورد و اسامی آنها اعلام شود ولی چنین نشد.


بعد از فرمایشات آقا آیا رویه رفتاری شما در مورد انتقاد از دولت تغییری یافت؟


توکلی: بله. دقتم بیشتر شد؛ من رهبر انقلاب را آدم معمولی نمی‌دانم و می‌گویم حداقلش این است که ایشان یک اسلام شناس بصیر و خبیر است و سیاستمداری مبارز و باسابقه هم محسوب می‌شود و از لحاظ تسلط بر نفس هم از مخاطراتی که مثل من در معرضش هستیم بدورند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۴۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۷
۱
کو گوش شنوا و دیده بینا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۲
مگر رييس جمهور حرمت نگه مي دارد ؟ حرمت نگه داشتن حتما" براي مقام اول دوم و سوم ... مي باشد . همه افراد و در همه احوال بايد به هم حرمت بگذارند . اين نكته اصلا" قابل قبول نيست چون مقام دوم است ....... كسي چيزي به او نگويد
نيشخند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۲
اقاي توكلي واقعا متاسفم كه صفات رهبر معظم را با لفظ حداقل تعبير كرديد ايشان ولي همه مي باشند و اطاعت از ايشان واجب است
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برادر من یه بار دیگه با دقت بخون، نوشته حداقل خصوصیاتشون اینه، یعنی حداکثر خصوصیاتشون بیشتر از اینهاست که اینجا گفته اند...