۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰

علت حضور مرتضوی در دفتر تامین اجتماعی

منتخب اول انتخابات مجلس نهم گفت:به مرتضوی گفتم من با حرف بقیه کار ندارم اما به این دلایل اگر استعفا کنید بهتر است. وی همان جا استعفا نامه‌ای نوشت و به من گفت عصر این برگه را به وزیر و رئیس جمهور می‌دهم اما من گفتم می‌دانم که قبول نمی‌کنند.
کد خبر : ۶۰۸۰۴

به گزارش فارس،‌ غلامعلی حداد عادل شب گذشته در مراسم بزرگذاشت علامه شهید مرتضی مطهری در مسجد امام موسی بن جعفر (ع) نظام آباد ضمن اشاره به اهمیت تلاوت قرآن اظهار داشت: با توجه به اینکه همه ایرانی‌ها عربی نمی‌دانند، پیشنهاد می‌کنم به همراه تلاوت قرآن ترجمه آن نیز خوانده شود.

وی افزود: ما در مجلس هفتم این کار را آغاز کردیم که تا امروز ادامه داشته و مقام معظم رهبری در دیداری که با ایشان داشتیم از آن تجلیل کرده و نمایندگان را به انس بیشتر با قرآن دعوت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم و هشتم با بیان اینکه افزایش تعداد قاریان و حافظین قرآن از برکات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: جایگاه مساجد بسیار با اهمیت است. هم اکنون مساجد چند بعدی شده و انواع خدمات از قبیل صندوق‌های قرض الحسنه،‌ کتابخانه،‌ پایگاه‌های بسیج و... به مردم ارائه می‌دهند.

منتخب اول مردم در انتخابات مجلس نهم با اشاره به اینکه مسجد تبدیل به پایگاه حمایت از انقلاب اسلامی شده است، اظهار داشت: مساجد تبدیل به پایگاه‌های معنوی و سیاسی شده‌اند. آخرین آماری که بنده از تعداد مساجد ایران دارم متعلق به 4 سال پیش است که آن موقع 70 هزار تا بود و مردم در آنها جمع می‌شوند و از حکومتشان پشتیبانی می‌کنند.

حداد عادل با تصریح این نکته که ما حزب به معنای غربی آن نداریم، افزود: ما معنی دیگری از حزب داریم که حزب‌الله بوده و آن هم مردمی هستند که پایگاه‌هایشان مساجد است.

وی ضمن اشاره به نقش مهم مساجد در پیروزی انقلاب اظهار داشت: در ماه‌های اول انقلاب یک خبرنگار خارجی که به ایران آمده بود از یکی از سیاسیون پرسید شما که حزب ندارید چگونه انقلاب کردید وی گفت در هر محله چندین مسجد است که مردم روزی چند بار در آن جمع می‌شوند. این مساجد پایگاه‌های حزبی ما در محلات هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساجد پشتوانه انقلاب هستد، افزود:‌ مردم راهپیمایی‌هایشان را از مساجد آغاز می‌کردند و ارزش‌های انقلاب در این مساجد حفظ می‌شود. در هر مسجد که می‌روی شاهد هستی عکس شهدای مسجد در حیاط شبستان آن نصب شده است. برایشان یادواره می‌گیرند و مقام‌شان را بزرگ می‌دارند که این یعنی فرهنگ شهادت در مسجد حفظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر شهید مطهری زنده بود از دیدن بی‌نتیجه نماندن زحماتش و متحول شدنش در ایران بسیار خوشحال می‌شد، تصریح کرد: من نمی‌خواهم بگویم همه چیز درست و اسلامی شده اما نباید نعمت‌های خدا را فراموش کنیم. ما از آنجا که بودیم بسیار بالا آمدیم. ولی تا قله نیز راه بسیاری داریم.

حداد عادل با بیان اینکه ما باید این راه را ادامه دهیم و در این مسیر باید از امثال شهید مطهری استفاده کنیم،‌افزود: در 12-13 سالگی کتاب داستان راستان شهید مطهری را خواندم، با همه کتاب قصه‌هایی که تا آن موقع خوانده‌ بودم تفاوت داشت و باعث شد تا من کم کم کتاب‌های دیگر ایشان را بخوانم تا شهادت همیشه دنبال ایشان بودم. در سال‌های آخر توفیق این را داشتم که به صورت منظم از محضرشان استفاده کنم.

کاندیدای پیروز انتخابات مجلس نهم با توصیه مطالعه کتاب‌های شهید مطهری و عدم قطع ارتباط با کتاب‌های وی افزود: همان طور که در بیانیه حضرت امام (ره) دیدید، وی از شهید مطهری بسیار تعریف کرده است و یادمان نرود امام از هرکسی اینجور تعریف نمی‌کند.

حداد عادل با تذکر این نکته که دیروز شهید مطهری بود و امروز باید از بیانات مقام معظم رهبری استفاده کرد، ادامه داد: یعنی وقتی رهبر انقلاب صحبت می‌کنند و از تلویزیون پخش می‌شود بنشینید گوش کنید و استفاده کنید. وجود مقام معظم رهبری همچون وجود حضرت امام نعمت است.

وی با بیان اینکه حضور نماینده‌ها در مساجد و سخنرانی‌های آنها راجع به انتخابات و سیاست یک نعمت است، اظهار داشت: قبل از انقلاب انتخابات کاملا فرمایشی بود. اگر نماینده‌ای نماز می‌خواند ما خدا را شکر می‌کردیم در حالی که الان مسئولین با مساجد گره خوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با اشاره به عمل سخیف کشیش آمریکایی افزود: انجام چنین اعمال پستی نشاندهنده این است که از دست شما عصبانی‌ هستند. از تمام اتفاقاتی که در این 33 سال افتاده عصبانی هستند و اینکه این انقلاب را حفظ کردید و باعث شدید دنیای اسلام عوض شود عصبانی هستند. در کشورهای مختلف همه به فکر انقلاب بوده و می‌گویند باید خودمان را از شر آمریکا و نوکرش راحت کنیم و این موجبات ناراحتی آمریکاست و این خشم را با اهانت به قرآن نشان می‌دهند.

حداد عادل افزود: آنها به قرآن توهین می‌کنند ولی ما کانون‌های قرآن در محله‌ها،‌ مساجد، مدارس  و دانشگاه‌ها راه می‌اندازیم و نسل‌های آینده‌مان را با قرآن پیوند می‌دهیم.

وی با اشاره به انتخابات 88 افزود: 24 میلیون به یک نفر، 13 میلیون به یک نفر، 700 هزار به یک نفر و 400 هزار نفر به یک نفر دیگر رای دادند و این رای حقیقی مردم بود. ولی بعضی‌ از فردای انتخابات فریاد اعتراض سر دادند و آْشوب به راه انداختند. خبرنگار خارجی آوردند و ... رهبری می گفت نظام جمهوری اسلامی اهل تقلب نیست اما اینها می‌رفتند در تمام دنیا می‌گفتند این نظام دینی تقلب کرده.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان انقلاب و حکام فاسد عربی از اینکه در داخل ایران کسانی قبلاً مسئول بودند آمده‌اند و می‌گویند تقلب شده بسیار خوشحال شدند.

حداد عادل افزود: تصور می‌کردند که مردم تقلب باورشان شده و منتظر بودند تا در اولین انتخابات میزان مشارکت را ببینند اما مردم کار خودشان را خوب بلد بوده و نشان دادند که همیشه در عرصه هستند. اعتراف می‌کنم من خودم پیش بینی این چنین مشارکتی را از سوی مردم نمی‌کردم.

وی با بیان اینکه حضور شما در انتخابات عزت آفرین بوده و دل مردم را شاد کرده است،‌ افزود: رهبر معظم انقلاب روز 19 دی فرمودند من مطمئنم به لطف الهی مردم در انتخابات 12 اسفند حضوری دشمن شکن خواهد داشت. آمریکایی‌ها اعتراف داشتند این انتخابات قدرت ایران را افزایش داد و نتیجه‌اش در مذاکرات استانبول دیدیم که ایران از موضع بالاتری شرکت کرد و انشاءالله در بغداد باز هم قوی‌تر خواهد بود.

حداد در ادامه با بیان اینکه انتخابات جمعه فراموش نشود، تصریح کرد:‌ قدم خوب 12 اسفند باید در 15 اردیبهشت کامل شود و این ادامه کار مطلوب قبل است که به خوبی تمام می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در جبهه متحد به مدت یک سال و نیم به دنبال کار انتخابات بودیم و سعی کردیم بهترین‌ها را که متدین،‌ متخصص، با تجربه و از نظر اخلاقی و اقتصادی پاک باشند را به شما معرفی کنیم. گروه‌های دیگر لطف داشتند و اسم بنده را در لیست خودشان قرار دادند.

وی با اشاره به قضیه مرتضوی تصریح کرد: من از امضا کنندگان استیضاح نبودم و معتقد بودم که استیضاح نشود بهتر است. استیضاح روز یکشنبه بود و من صبح شنبه با آقای مرتضوی جلسه داشتم.

حداد عادل ادامه داد: به وی گفتم من با حرف بقیه کار ندارم اما به این دلایل اگر استعفا کنید بهتر است. وی همان جا استعفا نامه‌ای نوشت و به من گفت عصر این برگه را به وزیر و رئیس جمهور می‌دهم من گفتم می‌دانم که قبول نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرتضوی شب تماس گرفت و از عدم موافقت با استعفایش خبر داد، ادامه داد:‌ پس از هماهنگی با مرتضوی ما وقع فی ما بین را در اختیار رسانه‌ها قرار دادیم که ساعت یک ربع به یک نیمه شب خبرش بر روی سایت‌ها رفت.

وی با بیان اینکه به خاطر کسالتی که داشتم روز یکشنبه به مجلس نرفتم، افزود: 6 صبح زمانی که استیضاح کنندگان جمع شدند و خبر جدید را دیدند امضاهایشان را پس گرفته و استیضاح مطرح نشد. البته بماند در مجلس چه گذشت که وارد نمی‌شویم.

حداد عادل ادامه داد: برخی دولتی‌ها می‌خواهند اصرار کنند که مرتضوی به سر کارش می‌رود و شکست نخورده است. بعضی از مجلسی‌ها هم می‌گویند مرتضوی کنار نرفته پس باید وزیر را استیضاح کنیم. خود مرتضوی گفت من فقط گاهی برای امضای حقوق بازنشستگان و کارمندان به دفترم می‌روم. اینها در حالی است که مشکلات مردم حل نشده مانده و سخن رهبری چیز دیگری است.

نظرات بینندگان
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
امان از اين مريضي مصلحتي