۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳

نظر فدایی درباره پست های ملک زاده

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه بکارگیری نیروهای حاشیه ساز و آنهایی که سابقه عدم احراز صلاحیت در زمینه مناصب دولتی و مشاورت ها را دارند درست نیست، گفت: افرادی که ملک زاده را به مشاورت خود نصب کرده اند اگر برایشان احراز شود که وی فرد صالحی نیست حتما در تصمیمشان تجدیدنظر خواهند کرد.
کد خبر : ۶۰۸۰۹
به گزارش صراط ، حسین فدایی درگفتگو با  مهر درباره انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان مشاور رئیس جمهور و آیت الله شاهرودی گفت: معتقدم اگر دادگاه فردی را به عنوان مجرم مشخص کرد هیچ کس حق ندارد او را در مناصب به کار بگیرد.

وی افزود: بکارگیری نیروهایی که حاشیه ساز هستند و همواره در اطراف آنها اخباری وجود دارد و آنهایی که سابقه عدم احراز صلاحیت در زمینه مناصب دولتی و مشاورت ها را دارند درست نیست.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه افرادی که ملک زاده را انتصاب کرده اند شاید فکر می کنند که وی فرد صالحی است گفت: اگر برای آنها احراز شود که وی فرد صالحی نیست حتما در تصمیمشان تجدیدنظر خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجری برداشت خودش از قانون را اجرا می کند گفت: نظارت چندین سطح و بخش دارد. بخشی از نظارت ها در درون یک دستگاه اجرایی است یعنی مدیر اجرایی یک دستگاه اجرایی را مامور می کند تا به روند مدیریت کمک کند. برخی از نظارت ها نیز فرا اجرایی است و برای آن اختیارات و وظایفی را مشخص کرده اند.

وی با بیان اینکه سازمان حسابرسی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و مجلس دستگاههای فراقوه ای و فرا اجرایی هستند گفت: مجلس یک دستگاه فراتر از قوه مجریه است و لذا نظارتش بر قوه مجریه هر جا ضرورت دیده شد باید اعمال شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: دولت موظف است هر ابلاغیه ای از سوی مجلس را به سرعت اجرا کند چرا که بر اساس قانون اساسی هنگامی که مشکلی به مجلس ارجاع داده می شود مجلس آن را به کمیسیون اصل 90 ارسال می کند و این کمیسیون نیز اگر طرز کار قوا را درست ندید به دستگاه مربوطه منعکس می کند و آن دستگاه نیز موظف است که قانون را به طور صحیح اجرا کند.

فدایی خاطرنشان کرد: معنای دیگر سخنان رئیس جمهور این است که احتمالا ایشان ناظر به دستگاههای نظارتی داخل قوه مجریه این سخن را مطرح کرده اند والا دستگاههایی که خارج از قوه اجرایی هستند موضوع نظارتشان فرق می کند.