۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

ثبت ۳۹۰۰ مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران

ثبت ۳۹۰۰ مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران
رئیس سازمان اورژانس گفت: ۳۹۰۰ مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران ثبت شده است.
کد خبر : ۶۰۸۴۴۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: تلفن یک وسیله ارتباط عمومی است که آدم به وسیله آن می تواند حال و احوال هم را بپرسد یا می تواند از کار همدیگر خبردار شود و یا می توان خیلی از کارها را انجام داد.

او ادامه داد: در کشور عزیز ما ایران شماره‌ایی به نام ۱۱۵ وجود دارد که مردم در زمانی که گرفتار می شوند و مشکل کاری و مشکل سلامتی برایشان پیش می آید به ما زنگ می زنند و ما خدمات سلامت به آنها ارائه می کنیم .

رئیس مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: متاسفانه بعضی از رفتارها توسط برخی از افراد اتفاق می افتد که واقعا آدم نمی داند چه بگوید تلفن ۱۱۵ تلفنی است که صدای سلامتی از آن می آید یعنی کسی که زنگ می زند واقعا گرفتار است. هفته گذشته حدود سه هزار مزاحمت تلفنی داشتیم که این عدد درشتی است. 

او ادامه داد: براساس گزارش‌ها، یک نفر در طول تاریخ ۲۹ مرداد تا ۲۶ مهر ۲۷۶ مرتبه با ۱۱۵ تماس می گیرد و بعد از این که دادگاه بررسی می کنند متوجه می شوند که این فرد ۸۱ بار با تلفن ثابت و ۱۹۵ بار با تلفن همراه با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و ایجاد مزاحمت کرده است، در نهایت این فرد به ۶ ماه حبس و ۹۰۰ هزار تومان جریمه شد. شاید اجرای چنین قوانینی بتواند بازدارنده باشد .

طبری افزود: علاج کار این است که ما قانونی را مصوب کنیم که  اگر فردی مزاحم دستگاه خدمات عمومی شد ، به همان اندازه مجازات متناسب  در نظر بگیریم.